Trenger jeg større filter?

Har et 120liters juvel-akvarium med tilhørende pumpe.. (vet desverre ikke stort mye om denne..) I karet skal jeg legge sandbunn, skiferstener, 6-7 små til halvstore planter og fiskene blir 3-4 bolivianske sommerfuglciklider i tillegg til 3 ancistrus, en liten tetra-stim og 2 slørhaler som jeg har fra før.

Burde jeg hatt et utvendig filter i tillegg, og er det noen som kan anbefale et rimelig et?
Filter
hei jeg vil anbefale deg utvendig filter,får mye bedre filtrering med utvendig filter,eheim har classic filter som 2213.eller eheim 2224 som er litt dyrere modell men er litt bedre på filtrering og finish.
Jeg har et 120l med Eheim 2224 utvendig. Dette gjør jobben kjempebra!!
Tusen takk, ser ut som et bra filter! Mulig jeg blir nødt å prøve å finne ett pent brukt i såfall, men skal absolutt prøve 2224-modellen!
Du trenger ikke et utvendig filter, men fy så mye bedre det er.
Jeg har et 120-liters Juwel-kar med originalfilter, "bittelitegrann" overbefolket. Jeg byttet bare den 600-liters-pumpa som fulgte med filteret til en 1000-liters-pumpe og la inn en ekstra Cirax-kasett, små hvite steiner, og har absolutt ikke behov for bedre filtrering, dette er mer enn bra nok. Men det er klart, hvis du absolutt vil ha en "Jaguar" i stedet for en Toyota som gjør samme jobben så værsågod .

Jon
Tilfeldig bekjentskap
© Jørn Henning Flåten
Reklame for plussmedlemskap