Sammensetning av fisk, tips?

Jeg har et 200 l akvarie som har vært i drift i ett års tid nå.

Jeg synes det er litt kjedelig, og lurer litt på hvilke andre fisker dere kan anbefale å ha i akvariet?

De fiskene jeg har nå, som fungerer bra sammen og som klarer seg godt, er:
2 Black molly spenops
4 siamesiske algespisere
2 praktbotia
2 Afrikanske sommerfuglfisker.

Det ser liksom litt "tomt" ut til tider, og jeg vil gjerne ha noen hovedfisk som viser litt igjen i akvariet.

Er det ingen som har noen forslag til fisk?

Jeg er ny her på forumet, og dette så ut som om det var et aktivt forum
Forumet er i og for seg et aktivt forum, men overskriften var kanskje intetsigende, og da er det ferre som titter innom. Om du hadde inkludert str. på karet i overskriften så kanskje du hadde fått flere svar? Det vet jeg altså ikke, bare gjetter.

Selv har jeg ikke noe godt svar til deg.

Men kanskje du kan bruke fiskebasen? Du finner den under Kunnskap. Der kan du sette inn str. på karet, temp, vannverdier osv. for å finne hvilke fisker som passer til det karet du har.
Takk for svar.

Kan man matche akvariet sitt med fisker i basen?
Da skal jeg prøve det.

Tusen takk.
hei er ny her selv. men i fiske basen kan du skrive inn literene på akvariumet, så kan du se hvilke som passer oppi der
Er også eit tips å søke og lese på lignande trådar i forumet. Sett fleire trådar som dette før, kanskje du kan hente nokon tips der
tips til bruk av fiskebasen:
- ikke bruk feltene ph og gh.

Grunnen til at ph og gh ikke fungere så bra er at hvis du setter en verdi på 6-8 i gh så må fisken sin max gh være mindre enn 8.

Dette fungerer dårlig siden f.eks Ancistrus har anbefalt gh på 0 - 12 og vil derfor ikke komme opp i et søk med et gh intervall på 6-8.

Litt synd siden dette gjør at man ikke kan matche sitt eget vann/akvariet med fiksebasen.

(jeg er ferskere enn deg så jeg våger ikke komme med fiske tips.)
Tilfeldig bekjentskap
© Trude T.
Reklame for plussmedlemskap