Vanlig at gullfisk skifter farger gjennom alderen?

hei

Jeg skaffet meg en gullfisk rundt august i fjord, da var den som bilde nr 1.
Nå etter en stund inne i karet er den som på bilde nr 2, fargen er liksom borte, kunn en liten flekk igjen på panna.

Er dette normalt? bare skjer det? kan lav ph eller noe slikt ha noe å si?

Dette har skjedd gradvis, mindre å mindre farge
her er sånn den var for 1 mnd siden
Det ser da absolutt ikke ut som samme fisken, det at den blir blek kan forklares med at foret ikke er fargeforsterkende, men at den er svart. Sikker på at ingen kødder med deg og bytter ut fisken din.

Når den er lys ser det også veldig ut som ei hunne, mens på de andre bildene er det vanskelig og se.
Slik ble den ene min og. Har skiftet til for med fargeforsterker nå
Gullfisk skifter ofte farge, ja. Fra de er yngel til de er voksne kan de skifte farge (og mønster) totalt.
må vel sies at den som ikke har noe farge på bilde er en annen gullfisk ja, men helt lik farge som den som har mistet fargen sin, ok det ble litt surr, men jeg har ikkr bilde av denne fisken når den har mistet fargen helt.

men så kjedelig at den mistet den nyyyydlige orange fargen da :P
Helt vanlig dette ja.
De to fiskene til høyre på siste bildet er Koi. Bare til opplysning.
kan den få tilbake fargen sin? den har vel kanskje ikke akkurat mistet fargen sin, men skiftet farge. hehe, ja vet det er koi hvis opplysningen var til meg
Fargene kan komme og gå. Men de bli skjelden helt like som de var.
Gullfisk skifter farge
Så dette er ikke noe å bekymre seg for? Den ene gullfisken min,( hatt henne i 4 mnd) hadde i begunnelsen store partier med oransje, resten hvitt. Hun har sakte blitt mer og mer hvit. I dag har hun bare bittesmå punkter med oransje igjen...
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap