Gravid guppy?

Har fått i oss to guppy, og jeg lurer på om de er gravide? og isåfall hvor lenge kan jeg se for meg å måtte vente før jeg kan se noen barn??

og hvordan kan jeg gjøre det best for henne?
Så lenge dem har en svart flekk bak som vokser så er dem gravide ja. Jo mer firkanta dem virker, jo nærmere fødselen er dem. Noe bedre svar kan jeg ikke gi deg. Fisken du har på bildene er uten tvil veldig gravid så det er ikke lenge igjen. Og hvis du ser nærmere etter så kan du se at den ser ganske så firkanta ut.
hihi så spennende Er det noe jeg kan gjøre i akvariet for at hun skal ha lyst til å føde? har ikke noen flyteplanter eller noe sånt...
Nei, det er egentlig ikke så mye mer du kan gjøre for henne annet enn at du kan få tak i flyteplanter for ynglene og noen andre planter hvor ho kan gjemme seg i hvis hun har lyst til det. Fødegreier stresser fisken mer enn det er bra for dem. Det beste er nok at ho får føde i fred oppi karet ho går i nå og at ho har muligheter for å gjemme seg. Flyteplanter kan være fint for ynglene da foreldrene elsker å spise barna sine. Slik du har ho nå så burde fødselen gå fint unna. Hvis man putter dem i fødekasser og slikt så kan man ende opp med at dem holder forlenge på ynglene så du gjør en kjempefin jobb med ho allerede.
Å IKKE få yngel på Guppy tror jeg er nærmest umulig - så lenge du har av begge kjønn

Hornblad som flyteplante er en veldig effektiv måte å få fyllt opp karet sitt med guppy ganske fort.
dyrebutikken her hadde ingen flyteplanter så får bare gjør det beste ut av det vi har nå!! satte inn en svær konkylie i karet i dag, den fungerer som en veldig stor hule, og så de ett par andre steder de kan gjemme seg!! fortsatt ikke kommet noen baby'er men vi venter i spenning
Hvis dem har hornblad i butikken så kan du bruke det som flyteplanter. Jeg venter også i spenning for jeg har ei guppy som er høygravid. Så det blir spennende å se.
Plussmedlem
Generelt ville jeg også satt inn flere planter da dette gir de fødende hunnene mulighet til å stikke seg vekk og nedkomme i fred, uten å bli plaget av hanner og andre fisker. Stress er trolig en av de tingene som tar livet av flest guppy som bærer unger.
Like før de får, ligger de ofte på bunnen og samler krefter. I tillegg vil et nysgjerrig menneske også kunne utgjøre en stressfaktor som guppyhunnene kanskje vil like en liten pause fra.
Vi har en del lange Bacopa Caroliniana som vi kanskje kunne klippet litt å plantet nye slik av vi får flere planger på bunn.. Vil gjøre det best mulig for vår kjære guppy som nå ser helt sprengt ut!!

vi har ett lite 10liters akvarium, som vi tenkte å sette opp som våre guppy barn kan få vokse opp i fred i.. er dette en god idè?
Vi har en del lange Bacopa Caroliniana som vi kanskje kunne klippet litt å plantet nye slik av vi får flere planger på bunn.. Vil gjøre det best mulig for vår kjære guppy som nå ser helt sprengt ut!!

vi har ett lite 10liters akvarium, som vi tenkte å sette opp som våre guppy barn kan få vokse opp i fred i.. er dette en god idè?
Vi har en del lange Bacopa Caroliniana som vi kanskje kunne klippet litt å plantet nye slik av vi får flere planger på bunn.. Vil gjøre det best mulig for vår kjære guppy som nå ser helt sprengt ut!!

vi har ett lite 10liters akvarium, som vi tenkte å sette opp som våre guppy barn kan få vokse opp i fred i.. er dette en god idè?
Vi har en del lange Bacopa Caroliniana som vi kanskje kunne klippet litt å plantet nye slik av vi får flere planger på bunn.. Vil gjøre det best mulig for vår kjære guppy som nå ser helt sprengt ut!!

vi har ett lite 10liters akvarium, som vi tenkte å sette opp som våre guppy barn kan få vokse opp i fred i.. er dette en god idè?
Beklager dobbelposting, men fikk beskjed om at det fikk error! om en moderator ser dette så kan moderator få lov til å slette de dobbeltpostene!
Fortsatt ingen små guppy babyer, begynner å bli utålmodig jeg nå! Synes ikke hun blir noe større lenger heller jeg!
Plussmedlem
Guppyer går generelt rundt 28 dager fra unnfangelsen til de føder, men hvis forholdene i karet ikke er optimale kan guppyene utsette fødselen med flere uker i påvente av bedre forhold.
Da har det gått enda en måned og vår guppy er fortsatt like gravid!! har nå fått tak i hornblad, men ser ikke noen forandring i oppførselen hennes! Skjønner ikke hva vi gjør galt jeg?? appetitten hennes er på topp og hun er veldig aktiv!
Jeg har også en guppy som har vært firkantet siden jeg fikk henne i tanken. Først nå, mange uker etter har hun begynt å føde. Tok veldig lang tid.

Syns det med 10 literen til barnene høres lurt ut, hvis du har lyst på flere. Bare la de bli født i det vanlige karet, og flytt de over etter fødselen etterpå.
Blir nesten litt fortvilt jeg:P Fortsatt ikke skjedd noe kommer Guppy'n til å ta skade av å gå over tiden?
Nei, hun vil ikke ta skade av det. Ynglene kommer, dem vil det, det tar bare så innmari lang tid første gangen...
hei. Det kan faktisk gå hele 10 uker før dem yngler første gang, men etter første gang så er det som regel bare 28 dager mellom fødselene.
Tilfeldig bekjentskap
© christian k
Reklame for plussmedlemskap