Plastikk boks, eller lignende

Noen ideer til billig plast bokser som kan brukes til forsøk på avl av fisk.
Ideen var å finne en plastboks, og to der jeg legger det så godt til rette som mulig for fiskene til å legge egg, eller yngel.

Har ikke helt bestemt meg for hvilken fisk jeg skal gå for heller.

Kanskje også noen tips til hvilken type fisk det lønner seg best å avle opp, nå tenker jeg på feks. videresalg.
vet det er brukt isbokser til akkurat dette, da helst til yngel.
Hvis du går på butikken å spør om de har noen tomme plastbokser som de har fått smågodt i, så er det som regel mange som gir villig vekk disse..

Hvilke fisk tenkte du å ha da? er jo begrenset for hvilke fisk man kan holde i så små bokser over en viss tid... Men for yngel den første tiden er de greie. Selv har jeg "uhøytidlig" avl på ancistrus sp. oppdrettsvariant.
:)
Tja, tenkte ancistrus, cardinal tetra, sommerfugl ciclide. Først da, menne sånne bokser blir vel litt for små til å drive avl i. Pluss mye arbeid med vann bytte ol.
Tenkte på noe større kanskje 50 liter.

Har dog slitt med å finne ancistrus hann, har ei hu kjønn, men det duger jo ikke
hmm... jobber på europris jeg, og vi selger jo rimelige plastkasser i div størrelser.. eneste er at de er ikke alle gjennomsiktig :S Har hatt fisk i sånne kasser selv, fungerte det. men vet ikke om det er noe sånt du er ute etter..
Det kan jo fungere. Hvor lang tid ca for å få egg på ancistrus forresten.
mine har egg nesten hele tiden... har ikke helt oversikt på hvor lang tid det tar. men har du en kjønnsmoden hann og en hunn + en hule, så fikser de kjapt resten har jeg funnet ut
oki, var den hannen da som var så vanskelig å få tak i. Har ikke så lyst å vente 6-12mnd. på at en liten knott skal bli voksen og attpåtil viser seg å være enda et hu kjønn
Tilfeldig bekjentskap
© Anita Winsnes
Reklame for plussmedlemskap