Utvendig eller innvendig pumpe/filter?

Hvilken type pumpe burde jeg ha i mitt 94 liters akvarie?
Utvendig eller innvendig pumpe? Burde jeg ha en pumpe som er beregnet for større akvarium?
Filter
hei jeg anbefaler utvendig filter har selv eheim 2224 utvendig filter brukes i et 95 liters kar,funker veldig bra.2224 er for akvarier opp til 250 liter men jeg ville ikke brukt det filteret til større kar en 125 liter. bra å ha litt overdimensjonert.fordelen med utvendig filter tar ikke opp plass inne i akvariet som et innvendig,og et utvendig filter går ikke så fort tett,samt bedre filtrering.
Jeg har en Eheim Classic 2217 i en 85 liter. Classic serien er (relativt)billig og bra. Et filter på den størrelsen vil gi deg meget bra biologisk kapasitet og rensing av filter ikke oftere enn en gang i halvåret(gitt du ikke har ekstremt grisete fisk).

Du sier ingenting om hvaslags fisk og hvor mange du har/skal ha. Det er viktig for dimmensjonering av filter og strømning i akvariet.

Men som tommelfinger regel så bør det være oppgitt til 2x akvariestørrelsen.
Mer er bare en fordel.

Jeg har hatt Eheim 2224, 2229 og 2034 også. Men har kommet frem til at Classic filterene gir mer for pengene. Ville heller kjøpt et større Classic filter for samme sum som et mindre av de andre.
Lurer egentlig på det samme, bare til et 200 liters kar som jeg ønsker meg... Går og drømmer om å kjøpe et wromak helglass kar fra webzoo.no.

De har et Eheim Classic 2215 til 834,49 Kr som passer for kar opp til 350 liter, vil det være bra nok? Har ingen fisker til det enda. De jeg har bor i 60 liter, men tenker å ha inn corydoras aenus eller apistogramma borellii (kanskje).
tips til andre nettbutikker som har dette filteret eller tilsvarende til en rimelig penge?
Filter
hei jeg anbefaler å kjøpe eheim 2217 filter ikke 2215 vis du har tekt på større akvarium.koster ikke så mye mer enn 2215 filteret.
Filter
hei jeg anbefaler å kjøpe eheim 2217 filter ikke 2215 vis du har tekt på større akvarium.koster ikke så mye mer enn 2215 filteret.men du kan sjekke på rubrikk annonser her på forumet etter filter til salgs,det hender at du kan gjøre et godt kjøp på brukte filter.
Har kjøpt ei tetratec ex 700 utvendi akvariepompe. har hatt den ivertfall 6 mnd. men de siste 2mnd har pompa bråka vældi mykje. en høg durelyde og d e samme lydn rett etter at pompa e vaska bare litt lavar. eg får ikje vaska selve pompa i lokke skikkeli og lure på om d e d som e årsaken?
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap