Planter fra ikea?

Jeg sitter å ser på ikeas vann planter :http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/40049844

Er det noen som har prøvd å ha de i akvarium?
Erfaringer?

Jeg skal en tur på ikea på fredag. Håper jeg får svar innen da.

Takk på forhånd
ser på bildet der fra ikea, vanskelig å si hvilke planter det er, men drar kjensel på 2 Bacoba og cryptocoryne..
men altså det er bare å prøve,de så ser du om de funker hos deg..
ikke alle planter kjøpt på dyrebutikk heller er like heldig..
Jeg starte mitt akvarium med 5-6 planter fra Ikea. De var veldig fine en liten stund, men de fleste døde eller ble stygge ganske raskt. Har fosåvidt en plante som står igjen og den er superfin idag, over ett år etter jeg kjøpte den! De er jo billige, så det er bare å prøve ut!
(Tror forresten at der er den nummer 3 fra venstre på bildet jeg har! Men det var mye større utvalg av planter der jeg var..)
Ikea har flere varianter enn avbildet på siden deres. Blant annet vasspest og ludwigia lignende arter. Har opplevd planter som har dødd rimelig kjapt og planter jeg fremdeles har etter mange år Min erfaring er at stengelplanter med myk stengel overlever best. De cryptocorynelignende plantene med myke blader kan også overleve, men er mer krevende i forhold til lys og næring. Planter som ser ut som landlevende planter ryker som regel rimelig kjapt dessverre, men utvalget varierer såpass mye at du kan være heldig å komme over landlignende planter av andre slag som overlever. Skader ikke å prøve
mollyen
Jeg skal en tur på ikea på fredag. Håper jeg får svar innen da.

Ta gjerne noen bilder slik at vi får se hva utvalg de har.
Takk for raske svar. Da skal jeg jammen prøve å kjøpe noen planter.

Skal prøve å få tatt med kamera å ta noen bilder, håper jeg husker det
Tilfeldig bekjentskap
© Torfinn Nesvåg
Reklame for plussmedlemskap