Krysser rekearter hverandre?

Jeg får kirsebærreker på søndag, å så kan jeg få indiske kloreker nå, men kan jeg ha de i samme karet? vil de krysse seg med hverandr, å blande arten, og hvordan er de indiske klorekene? tar de yngel, evt små fisk som sover? leste at de kunne ta fisk, men han som selger de sa at de tok skadet og svake fisk, forstod det som de ikke tok friske fisk, stemmer dette?
Massakre i akvariet
om du skal ha kloreker med dvergreker ender det med at klorekene eter opp de små dvergrekene.
kloreker er rovreker, og de eter både reker og fisk, de vil ikke krysse seg med hverandre heller da de tilhører forskjellig art..

Macrobrachium - langarm reker(klo reker)

kirsebær reker (neocaridina)
Takk for hjelpen da tror jeg at jeg står over de rekene der. Er det noen reker som er store som ikke er rovreker? hadde vært kjekt å hatt noen av litt størelse også oppi der, som viser litt mer igjen, elle r eter alle de store dverreker og fisk?
finnes ikke store dvergreker, de fleste blir bare rundt 3-4 cm..

du kan jo prøve viftereker, de blir store ,Men! de spiser reke yngel,og de krever litt erfaring og godt innkjørt akvarium med en del infusorier,og micro organismer(zooplankton)

ellers finnes jo det en del farge rike reker andre enn kirsebærreker, som feks CRS krystall reker.
blåe tigerreker
grønne reker
gule reker etc etc.. men ingen blir akkurat digre.

mine reker har endelig begynt å formere seg etter at viftereka tok kvelden, før det var det bare 5 6 små reker som levde der i 200 liters akvarium , så kan du jo tenke deg hvordan det så ut..
Tilfeldig bekjentskap
© Ian Fuller
Reklame for plussmedlemskap