Ny lek på gang

Da er mine L-339 i gang med ny lek. Hoa er stengt inne i hula og hannen ligger oppå og vibrerer med kroppen.
Håper det lykkes med yngel denne gangen også. Kommer det egg, er jeg nyskjerrig på størrelse, antall og farve på dem.

Yngelen fra forrige kull lever og vokser de også.
Egg i hula
Hei.

Var veldig spent i dag da jeg tittet inn til mine L-339 for å se om paret fortsatt var i hula .
Der inne så jeg hannen ligge og vifte på en klase med egg.

Oppforingskar er satt i bestilling for dette håper jeg vil gi mange nydelige F1 hypancistrus lunaorum fremover.
Synest også det er morro spesielt siden dette er en hypancistrusart som er veldig sjelden i handelen.

Forrige kullet jeg fikk, er jeg sikker på er førstegangsoppdrett i norge.
Så inn i hula nå for kort tid siden, og hannen vasker og pusser på eggene der inne. Ser også at eggene er blitt mørkere på farve, noe jeg velger å tro betyr befruktede egg.
Yngelen fra forrige kull er ca 2 cm nå og er aktive krabater.
Første yngel er klekt frem nå i kveld og satt oppi yngelboksen. Denne yngelen fant jeg utenfor hula til hannen.
Noen bilder å dele med oss, KRB?
mona o
Noen bilder å dele med oss, KRB? :)

Nja skeptisk.

Neida jeg kan dele med dere men ikke akkurat i kveld

Har forresten mistet to av yngelen fra forrige kull
En gjenlevende er ca 2 cm og hyper.

Er redd jeg har stresset hannen for mye med lykta og slamsuging den siste uka, slik at yngel og egg er dyttet ut pga stress. Han har 8-10 egg igjen i hula si nå i kveld.
Men det kommer nok flere lek og kull tror jeg. Hoa har begynt å få en antydning til kul på magen igjen. Dessyten er det en hanne til i karet som prøver seg uten resultat da jeg kun har en hule i karet.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap