En, to, mange..

Vel, starter egen tråd helt uten illusjoner om at folk vil lese det jeg skriver. MEN, det virker som en utrolig grei måte å holde orden på akvariesakene! Så da så.. Og dukker det opp noen kommentarer, så er jo det bare hyggelig igrunnen. Har masse å lære enda!

Har egentlig vokst opp med akvarie i stua. Men fikk først mitt eget akvarie sommeren 2009. Og da var det ikke nok med ett gitt. Har for øyeblikket 4. Begrenser seg litt med liten leilighet, men det dukker nok opp flere etterhvert! Til samboers ergrelse. Men småtrollet er stor fan.

Første notat:

Byttet fra Am-top filter til Fluval U4 i 120 literen. Torsdag 25.02.10 var første dagen fluvalen kjørte alene. Hadde noe parallell kjøring, og skviste det jeg kunne av gammel filterguffe ut av det gamle filteret. Digg med ett mer stillegående filter.

26.02.10 Var å hentet en gjeng med Otocinclus hoppei fra Joanna her på forumet. Utrolig søt gjeng. Gøy å få en hel flokk slik.
Bilder
Har ikke noe godt kamera å skryte av, men legger ved noen bilder likevel.
Første av en blomstrende anubias. Det andre av en nyinnflyttet otto.
I dag har jeg takk en opprydding i karet med sakurareker. 6 stk ble flyttet over i karet med vanlig kirsebærreke, fordi jeg ikke var helt fornøyd med fargen.
Fant også 4 hunner med masse egg! Gleder meg til småttiser!
Er også på utkikk etter en liten rot til dette karet. Ser litt stusselig ut uten.
Hmm, ser at Scalarene mine begynner å bli for store for tanken de går i. Får nok begynne å tenke på å skaffe dem ett nytt hjem. Helst sammen da de er så gode venner.
Da lurer jeg også på om jeg skal erstatte dem med noen guramier. Er så fascinert av disse.
Da er det spesielt Perlegurami, Lakrisgurami og knurregurami som står på ønskelista.
Men har vel litt tid på å tenke enda.
Vil helst bytte til sand i tanken før jeg kjøper ny fisk.
det var da bra bilder, men den planten som blomstrer tror jeg ikke er anubias men fredsliljer.
Det er nok anubias

Har akkurat hatt blomster på anubias, og de ser akkurat sånn ut


[External Image]
trodde ikke de fikk blomster under vann.
Stilig bilde Alden Irslinger
Er også helt sikker på at det er en anubias. Har hatt mye fredsliljer i stua, helt annen plante. Men det er helt klart en mulig feil å gjøre. så takker likevel for advarsel!
Labyrintfisk
Har blitt bitt av basillen! Leverte gubben på rygge flyplass i dag, og svingte selvfølgelig innom Dahls på vei hjem.
Hadde en utrolig hyggelig prat med innehaver. var litt utplukket i dag, men fikk likevel med meg det viktigste jeg var på utkikk etter. Nemlig Pseudosphromenus dayi.
Var dessverre tomt for lakrisgurami. Men han sa de ville få inn en stor sending i morgen. Så da må jeg nok stikke innom på mandag også. Når jeg likevel må den veien for å hente gubben.
Det er så utrolig mange spennende arter der, at jeg kunne sikkert brukt hele dagen i butikken!
Fikk også med meg en flott rot til 20 literen. Den ligger nå i vann. Men må nok beskjære den litt.
Det er så moro å se hvordan Ottoene leker om kvelden! Det ser ut som om de trives i sitt nye hjem!

Sitter her å sikler litt på å dra en ny tur til Dahls i morgen eller fredag. Hadde vært gøy å se hva slags fisk han får inn! Har også veldig lyst på noen lakriser.
Sukk, får se om lommeboka tåler først.
I dag har Makropodene vært ute på vift. Det er godt å se at de finner seg til rette i sitt nye hjem! Så vidt jeg kan se har de fått tilbake de fine fargene sine. Og de kommer gjerne bort til glasset når noen nærmer seg. Selv om hannen er noe mer frampå enn hunnen.
Spennende med ny fisk.
Ser at det ikke er så mange som har den. Bare en annen som har registrert dem i alle fall.
Får vel drive litt aktiv reklame. Legge ut bilder så fort kameraet er i orden.
Da har jeg solgt de vakre scalarene mine. De vil bli savnet.. Men, de fortjente mer plass, og det fikk de, i en 720 liter. SAEne fulgte også med på lasset.

Rekene yngler som gale, så nå vrimler det av bittesmå i tanken. Nusselige da.
Ikke saa mye tid til akvariene om sommeren. Men i dag var det Storrengjoering i den stoerste tanken. Byttet filtermateriale paa venstre side av filteret.

Note to self: bytte biomax 1 september.

Bursdagsgave til meg selv. 2 perlegurami
Substratbytte
I dag har jeg byttet fra grus til sand i 120 literen. Egentlig en skikkelig ***** jobb, men er veeldig fornøyd med resultatet! Biltema sand er jo helt fantastisk da. Støvet ikke i det hele tatt. Må nok bruke litt tid i morgen på litt omrokering av plantene, fikk dårlig tid på slutten og bare hev ting oppi. Får vel legge ut noen bilder ved første anledning. Også flytter det vel inn en liten gruppe corydoras snart håper jeg!
Ancistrushunnen min har fått nytt hjem også.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap