Avbetaling, greit for deg???

Lurer på om flere som selger f. eks akvarier på akvaforum får spørsmål om kjøp på avbetaling. Har noen gjort dette, gode dårlige erfaringer med avbetaling til privatpersoner?

Jeg stiller meg litt skeptisk til de som ber om å få kjøpe på avbetaling, spesielt når de samtidig må framheve hvor ærlige de er. Avbetaling er greit for meg, så framt at det jeg skal selge blir hos meg til alt er betalt :o)
Hvis jeg skulle solgt på avbetaling skulle jeg hatt kontrakt og en syk rente. Eller som du sier. Hatt det hjemme hos meg selv til alle penger var kommet inn.
har dårlige erfaringer med sånt.
Om de ikke har råd her og nå, kan de helles spare og komme tilbake når de har penger.
Foreslo å holde av karet som jeg skal selge, men hørte ikke noe mer fra vedkommende...
Var inne å tittet på hva du skulle ha for karet. Ville aldri gått med på avbetaling på en så liten sum. Kunne kansje vurdert hvis det hadde vært 15-20000. Skulle som sagt da vært en ordentlig kontrakt og en syk rente. Kan man ikke betale 4000 så får man heller spare. Når du i tillegg har tilbydt å holde av og det blir stille så virker det hele alt for merkelig til at jeg i det hele tatt hadde vurdert det.

PS: Var et flott kar til en ok pris. Hadde du bodd i nærheten skulle jeg vurdert det.
har kjøpt og solgt på avbetaling ..har fynka meget godt ,,men det har kun vert beløp under 1000 kr..hadde det kommet en og ville kjøpe fisk ,og manglet någen kroner eller et par hundre ,så hadde eg ikke sagt nei du får ikke fiskene
malla100
har kjøpt og solgt på avbetaling ..har fynka meget godt ,,men det har kun vert beløp under 1000 kr..hadde det kommet en og ville kjøpe fisk ,og manglet någen kroner eller et par hundre ,så hadde eg ikke sagt nei du får ikke fiskene

Når jeg kjøpte reolen min til 6000kr satt jeg inn 3000kr på kontoen hans og betalte resten når jeg hentet den. Dette var mest for at jeg ikke klarte å komme til avtalt tid og for å vise at jeg virkelig ville ha den.
Folk må jo for all del få gjøre hva de vil, men når man må handle på avbetaling når det er under 1000kr. Burde man heller spare seg opp litt penger.
Skywalker
PS: Var et flott kar til en ok pris. Hadde du bodd i nærheten skulle jeg vurdert det. Når jeg kjøpte reolen min til 6000kr satt jeg inn 3000kr på kontoen hans og betalte resten når jeg hentet den. Dette var mest for at jeg ikke klarte å komme til avtalt tid og for å vise at jeg virkelig ville ha den.

Takk for det! Det er egentlig litt leit å selge det, mitt første store kar, men jeg skal flytte i løpet av våren, og har kommet fram til at det er mest fornuftig å selge. Årnes er da ikke langt unna ;o) Er som sagt behjelpelig med transport.

Delbetaling før henting er en grei måte å vise at man er seriøs kjøper. Er desverre mange som vil ha ditt og datt, men så hører man ikke mer. Noen sier jo ifra at de likevel ikke skal kjøpe. Det er jo lov å ombestemme seg, men ergelig for selger om man har holdt av noe og får beskjed at kjøper ikke vil ha det likevel.

Det hadde jeg kun gått med på om gjenstanden var hos meg til alt var betalt.

Ventet en gang i over en måned på betaling for noe jeg solgte på Finn.., aldri mer. Utallige e-poster om "i morgen, på torsdag, på søndag", telefoner og SMS midt på natta om at h*n liksom trengte kontonr. på nytt og på nytt, osv osv. Nei, nei, NEI.
Jeg hadde ikke gått med på avbetaling fra fremmede mennesker, nei.

Delbetaling ("depositum" for å holde av) og at gjenstanden(-e) står hos meg til alt er betalt og kan hentes, det kunne jeg gått med på. Men jeg sender ikke / gir ikke fra meg noe til en vilt fremmed person på avbetaling.
Det har jeg forresten aldri fått spørsmål om heller.

Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap