Skattebo`s akvarie(r) (side 10)

Hei på dere.

I går satte jeg og et nytt akvarie her.

Fant ut at lysten på det var der så da var det 0 og lurer over lengere tid. Pumpa som jeg satt inn har vært i bruk den siste tiden så den er innkjørt.
Jeg brukte en del vann fra akvariene der fiskene har gått fra før.
Så fiskene jeg flyttet over i det nye ble det et såkaldt delvannsbytte for.

[External Image]
Et artig bilde jeg fikk tatt.

[External Image]
Nå går stue akvariet så det griner.

Nitritt: litt, men undre faresonen skifter daglig 30%

Gh: 2-3
Kh: 2-3

Ph vet jeg ikke siden jeg er tom for den testen akuratt nå.

Har fått tatt et nytt bilde av det som er noe bedre

[External Image]
I dag kom deti hus

5 Juvelciklide (Hemichromis lifalili)

Hei B.A

Har ikke fått varsel på dine siste innlegg. Skjer ofte synes jeg at varslingene på innlegg blir borte, desverre

Er alltid gøy med ny fisk i heimen. Selv fikk jeg kjøpt to nye grupper med Apistogramma Barlowi sist helg (2 grupper på 8 stk hver). Det er 2 andre lokasjoner enn den jeg hadde fra før, så nå har jeg tre grupper med A. barlowi med forskjellige lokasjoner. Legger ved et par bilder av dem

Pilene viser hvor en kan skille på kjønn på disse. Di som har eggflekker på analfinne samt har orange farge på nedre del av halefinne er hanner, og di uten dette er huer. En grei forskjell å se ved alderen hvor dette fremkommer

Hei så lenge

LOFFA
Hei Loffa

Ja det er kjempe gøy med nye fisker

Di nye dine er jo kjempe fine da.

Di juvelciklidene jeg fikk meg i går er jammen storspiste.

Håper det vil danne seg 2 par der. Har fått 3 store og 2 små.

Hvordan enn ser kjønnsforskjell på disse er jeg ikke helt sikker på.

Det viste dem ikke på butikken heller.
Jeg at dem skulle bare ta det dem fikk tak i så sant dem ikke hadde bitemerker på finnene.

Tok noen bilder i går som jeg skal se igjennom.

Om noen av dem ble bra så legger jeg dem ut her.

Nå i starten så satt jeg de nye i 65l hvor jeg hadde 4 Neonregnbuefisker som jeg etter en stund flyttet over til storkaret grunnet at dem hadde en oppførsel jeg ble usikkerpå om var av den snille eller slemme sorten.

På bildene som jeg tok så håper jeg og få frem hvordan neon`ene så ut.

Kan jo prøve og forklare her først.

Dem la seg helt inntil juvelene og vibrerte og fikk parrings stripa i panna.
Pluss at dem var kjempe klare og sterke i fargene.

Vel når det kommer til og få varsel på mail så har jeg gitt det opp. går heller innom på tråd abonnemangs siden og ser om det er noe nytt.
Her ser det ut som det ble kjærlighet ved første blikk.


[External Image]
[External Image][External Image]
Nå har jeg fått tatt noen bilder av di nye skjnnhetene.

[External Image]

[External Image]

ER det trygt og komme frem nå?
[External Image]
Flere bilder
[External Image]

[External Image]

[External Image]
Flotte bilder av fine fisker ;D
Sissimor

Takk. Det er altid hyggelig og få høre sånt.
Hei.
Har prøvd å lese meg igjennom tråden. Artig å få med seg det som skjer.
Men har nok bitt meg merke i en del frafall i akvariene. Jeg aaaner ikke om jeg er helt på villspor, men jeg mistenker at du har fått med deg mye syk fisk hjem fra butikker. -samtidig som det er stressende for fisken å reise selvfølgelig. Og uten karantenetid når en kommer hjem, så har en plutselig sykdom i hele akvariet. Kanskje derfor du har en del dødsfall?
Tenker også litt på stressfaktoren i karene. Så igjennom en del av filmene du har tidlig i tråden din, og der var det veldig tett med fisk. -og høyt tempo på en del. Mange fisk vil jo ha det litt roligere også. Går ut fra at en del fisk ikke trives og kan dø tidlig pga det.

Håper dette kan være til hjelp

Ellers en artig tråd, og gøy å se progresjon fra starten av. Lykke til videre

PS: Jeg prøvde også juwel cikliden. Fantastik fin, men jaggu var de glupske. Hver natt minket det med andre fisker. (spesielt tetraer likte de godt) Så her gikk det ikke lang tid før flyttet ut igjen.
Hei og hopp

Har jo helt glemt registrere det nye yngel karet mitt!!

Et 6-kantet ca. 20l.

I dette har jeg satt inn en allerede innkjørt innvendig fluval +1 pumpe.
Og i dag er jeg kjempe glad for at jeg hadde dette klart.

For jeg så at et par av metallpansermallene startet med lek/egglegging.
Di eggene som kom i karet dem gikk i først ble tatt med det samme. Sukk!

Så jeg tenkte at jeg kunne prøve og flyte dem over til yngel karet til dem var ferdige med eggleggingen og det gikk kjempe bra.
Dem stoppet ikke opp heldigvis.

Så nå er det fullt med egg på glassene i yngelkaret. Hele 17 klaser
Vil tippe på at det er sånn ca 100stk om ikke mer.

Foreldrene er tilbake i karet dem kom fra.

Og en ting er sikkert foreldrene er ikke fra samme kull.

Håper bare at jeg får til og fostre opp ynglene, noen i allefall.
Har klart det før med en liten tass som fortsatt er her og ser ut til og trives stort.

Innregistreringen av yngelkaret kommer etterhvert.
Kanskje senere i ikveld.
Her er det noen bilder av eggene som ble lagt.[External Image][External Image][External Image]
Flere bilder av egg [External Image][External Image][External Image]
Har vært heldig med eggene.
Det er kun 8 egg som mugnet.

I natt klekket di fleste eggene.
Så vil tro at resten vil klekke i løpet av dagen.

Juvel parret og gropa dem`s

[External Image][External Image]
yngel bilder.

Ikke altfor skarpe men det får duge inntil videre. Linsa på kamera er ikke den aller beste.

Yngelen er nå 5-7 mm og fulle av liv. [External Image][External Image][External Image]
Ja her er det jammen parringsvilje om dagen ;D

Ancistrushannen ligger og passer en drøss med egg.

Noe bilde herfra er vanskelig og få til akkurat sånn som hula ligger nå, siden det er så vidt jeg ser eggene når jeg legger hodet helt nedtil akvariebordet.

Men om juvelciklidene fortsetter og terge/irritere ancistrus hannen så burde jeg foreta et lite flytte av hula,Vel og merke ikke ut av akvarie men så langt unna juvelciklide boligen som mulig.

Har flyttet på boligen til ancistrusene noe som ble gjort sammen kveld jeg skreiv sist. Og så satt nedi noen flere steiner sånn at juvelene fikk sitt eget hjørne og det satt dem pris på for der kom det egg samme kveld ;D

Men nå er jeg litt usikker på om disse eggene har klekket eller om dem er spist opp for borte er dem. Heller mest mot oppspist..

Grunnen til dette er at juvelparet er i full gang med og sjekke hverandre opp igjen.
Tilfeldig bekjentskap
© -mette-
Reklame for plussmedlemskap