Skattebo`s akvarie(r) (side 13)

Plussmedlem
Alle akvaristers store skrekk det der. Føler virkelig med deg, for sånt er skikkelig ille! Håper jeg ikke opplever det...
HeiAnders K.

Får virkelig håpe at du slippet en sånn opplevelse for det var mange av fiskene som gikk med der.

Høres sikkert rart ut men jeg rakk faktisk og bli veldig glad i/knyttet til en del av fiskene (spes botia`ne).

Me det blir nok ikke noe mer stort akvarie her på en god stund. har da igjen 2 små kar.
Noen bilder til minne om fiskene jeg mistet nå da stor karet gikk i stykker.
Her er det stille om dagen. Det eneste som holder meg i live innen akvarie hobbyen er at jeg ser at juvel yngel`ene vokser seg større fra uke til uke. Skal se om jeg får til og legge inn noen bilder av dem.
På bildene er juvelene mellom 11 og 12 uker gamle.
i går var juvelene 15 uker gamle.

Så da er det snart på tide og finne nye hjem til dem skulle jeg tru.
Har 7stk som går i det størrste karet mitt.
Sammen med en voksen ancistrus hann og 10+ ancistrus unger. Disse blir faktisk ikke rørt av juvelene

Hei på dere.

Nå er 4 av 7 juveler ute av hus.

Ser ut som jeg nå har igjen 1 hann og 2 damer.

Følger med på oppførselen dems og for nå går det bra

Det kan hende dem får bli her til dem er kjønnsmodne.

Juvelene som ble født 6 feb er nå blitt 20 uker og 2 dager gamle (142 dager gamle)
Jeg har en trio her som viser teg til og være kjønnsmodene snart ja
Har ikke fått oppdatert her på en stund grunnet ferie.

Juvelene er nå ute av hus. Det viste seg at det var 1 dame og 2 hanner.

På tordag kom det 5 små klovnekilli i hus.
Og sent i går kveld ble det et yrende liv i egg/oppvekst karet mitt igjen, da klekket cory eggen som ble lagt onsdag midt på dagen.
herlig med nyklekket yngel. Vet ikke om du fortsatt følger tråden min, men har fått tak i en gruppe Aspidoras C125 igjen. Deres første egg klekket også i dag. Mao er våre like gamle, hehe
Di 3 første bildene av yngelen. Som ble født 20.7
Dem er 3-5 mm store.

Som dere ser så ble ikke bildene klare, men det får duge.

Beklager dårlige bilder!!! Sliter med og få sikkelig fokus med den nye linsa.
Her er dagens bilder.

På to av bildene er det med en ca 3cm stor ancistrus.

Nå er cory ynglene blitt nesten 3 gang så store som på di første bildene av dem.
I morra er cory yngelene 7 uker
Skal se om jeg får til og få noen bilder av dem
Coryene har lagt nye egg i dag.

Har nå:

1 Født her. Husker ikke helt, men trolig kommer den fra di første coryer jeg kjøpte
2 av di sist innkjøpte
2 f1
2 fra kull nr. 2
13 fra kull nr. 3

Og eggene.
Et par dårlige bilder av eggene som ble lagt nå sist.
bildene B.A, er mer enn gode nok. Egg her i dag også hos mine
Apistogramma agassizii med lokasjon netz, alenquer. Jaggu er det gøy med egg, for det blir jo yngler av det.... hehe. Er nå oppe i 14 arter av Apistogramma og det er både oppturer og nedturer. Heldigvis mest oppturer.

Lykke til med egg og yngler B.A

Leif
Hei Leif

Takk
Har lagt ut et spørsmål på cory siden ang. farge på en par av eggene. Dem er røde!!!! :-/ Aner ikke hvorfor. Mugg er det i allefall ikke.
Coryene 20min for egglegging.

PS! Dette er fra en tid tilbake.

Ikke helt skarpt men, her er det beste bilde av et av yngelene som kom ut av eggene mellom kl 10-12 i dag.

Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap