Få svakere pumpe

synnes jeg har en altfor kraftig pumpe til mit 60l akvarie hvordan kan jeg få "roet" den litt ned?
Du kan jo begynne med å fortelle hvilket filter / pumpe du har.
det er en Eheim invendig pumpe. har ikke mer pelink en det på den for fekk det brukt.
Svkere pumpe.
-gjennomstrømmningen i pumpa vil nok gi seg etterhvert som fililtersvampene,eller annen filter materiale fylles med god bakterieguffe.Ellers er det jo jo bare og tette innsuget til pumpa.X1-tre en dame nylon strømpe over innsug.
-Har selv ei eheim 2028 på 250 liters akvarium som lager en god sirkulasjon gjennom akvariet,dette filteret gjør trolig jobben sin med og lage nitrit til nitrat.Men allt fiksfakseriet med pumpehuset m og at det er så vanskeligt/umuligt å bli kvitt luft i pumpe/slangesystemet fører til mye ulydert i pumpa og denne pumpa må herved ansees for og være ubrukelig i oppholdrom for mennesker.
mvh.t.l
Danimv
det er en Eheim invendig pumpe. har ikke mer pelink en det på den for fekk det brukt.


Det blir som om noen spør deg hva slags bil du har, og du svarer "Det er en sånn med fire hjul"... :p

Eheim produserer en hel drøss med filterpumper, både innvendige og utvendige. Du er nødt til å fortelle nøyaktig hva den heter og hvilken modell det er. Eventuelt ta bilde av den og legg ut her.
Først da kan folk fortelle deg om det er mulig å justere ned filterutstrømmingen, eller om det ikke går an på din modell.
"roe ned pumpen"
Hei!

Monter på et 20 cm pvc rør eller tilsvarende på utløpet.

Så tetter du enden av dette og driller mange små hull (Ø4-5mm) på en rad i dette røret- Vannet vil da renne ut av disse i steden. Da får du god sirkulasjon - men i steden for at alt vannet fosser ut av ett hull med stor trykk - så får du litt vann ut av mange hull med mindre trykk.

Jeg kjører en innvendig 400 l/t i en 25 liter med denne løsningen og det funker en million ganger bedre enn det gjorde med de små filterne jeg forsøkte først. Endret også til en maks stor filterpatron jeg fyllte full med HMF - som delvis stikker litt utenfor (så har man en liten "matplass" for sulten småfisk.)

Bare en ide.

/Marius
Dytt blåfilter i utløpet hvis det går.
kofer går det ikke å laste opp bilder?

best-nr. 2008 80

serie. 03124

volt 230

watt. 4

typ 2008

Hz 50

l/min 5

står det under den
Ser det slik ut?:

[External Image]
(laste opp bilder fungerer førøvrig fin-fint)
ser ganske like ut untat det svampe greiene på toppen

får enda ikke laste opp bilde :s
kan jeg sette litt isepor i utløpet?
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap