Tetratec ex. 600 eller eheim 2224 til 120-liter?

Har fra før en tilhørende pumpe til mitt 120-liters juvelakvarium, men trenger vel kanskje en utvendig pumpe i tillegg da jeg ikke synes den gjør helt susen..

For meg ser det ut som at tetratecen er "bedre" enn eheim, spesielt da den også fåes til halve prisen.. Men dette kan vel ikke stemme, men vil tetratecen kunne fungere bra i karet mitt?
lurte også på om jeg skulle kjøpe tetratec eller eheim. valgte eheim 2224, da de fleste drevne folka anbefalte det. men også fordi jeg gikk i butikken og kikket på de. synes tetratec virket litt skranglete. eheim virket mye mer solid. så da ble det det
bestilte på webzoo, og det kom etter 2 dager.

mange som liker tetratec også, så det er sikkert bra det med. men hvis du går for tetratec, så bør du nok gå opp en størrelse. til ex 700.
Selv bruker jeg Tetratec Ex 600 til 63litern min, så jeg ville nok gått opp en størrelse eller to. Ville i grunn også fjernet det innvendige filteret som følger med, jeg er absolutt ikke noe fan av Juwel sine filtre. Og blir jo mer plass for fisker og innredning Ville nok gått for Tetratex Ex 700, evt. 1200, avhengig av hvor mye du har tenkt å ha i akvariet. Er veldig fornøyd med mitt utvendige Tetratec i alle fall.

Eg og ville gått for Tetratec 700 el høgre. Har sjølv 2 stk. av dei
700 og 600, Stillegående og grei pumpe. Har Eheim ved siden av i det største karet.

Eg og ville gått for Tetratec 700 el høgre. Har sjølv 2 stk. av dei
700 og 600, Stillegående og grei pumpe. Har Eheim ved siden av i det største karet.

Eg og ville gått for Tetratec 700 el høgre. Har sjølv 2 stk. av dei
700 og 600, Stillegående og grei pumpe. Har Eheim ved siden av i det største karet. I min 120L har eg eheim 2026. Har Tetratec 600 i et nødkar på 43L

Eg og ville gått for Tetratec 700 el høgre. Har sjølv 2 stk. av dei
700 og 600, Stillegående og grei pumpe. Har Eheim ved siden av i det største karet. I min 120L har eg eheim 2026. Har Tetratec 600 i et nødkar på 43L

Her skjer det mykje feil. Fekk feilmelding da eg prøvde å postlegge innlegget.
Så plutselig kjem det fleire av samme innlegg.??
Ville også gått for EX700 i en 120l. Jeg har både Ehem og Tetratec filter og kan ærlig talt ikke si det er store kvalitetsforskjeller.
TetraTec pumpene har jeg delte erfaringer med for å si det slik.
EX 600 mener jeg er for lite til et 110-130 liters kar. Liten pumpekapasitet og lite filtervolum ved sterk belastning av filteret.
EX 700 har jeg ikke prøvd mens EX 1200 filtret lakk som en sil etter kort tid. Pumpekapasiteten på 1200 var jeg heller ikke imponert over.

Jeg ville ha gått for en Eheim hvis ikke pris betyr noe.
Jeg er en EX1200 og en Eheim 2028 og av disse har faktisk Ex1200 merkbart bedre pumpeytelse, mine Tetratec har aldri lekket heller, lekkasjer kan sje alle filtre, uansett merke.
Filter
tetratec ex 1200 tar 1200 liter i timen. eheim 2028 tar 1050 liter i timen blir ikke det samme det,uansett blir vedlikehold av filtrene vel så viktig,men jeg vet at tetratec ex 1200 har hatt problem med lekkasje,det har vert produkjonsfeil på adapter som fører til lekkasje.men dårlig vedlikehold fører til lekkasje uansett merke.men jeg ville gått for eheim bråker mindre.
Ildhale
jeg ville gått for eheim bråker mindre.


EX1200en og 2028'en står 2 meter i fra hverandre i stuen - begge er lydløse.

Tror det er rimelig trygt kjøp uansett hva man velger - MEN.... jeg ville vært forsiktig med å kjøpe ett brukt EX1200, nettop pga den produksjonsfeilen som har vært på ett parti.
er enig med deg ulvster,selvfølgelig kan filtrene variere i henhold til bråk.men er som du sier at det kan vere risiko å kjøpe brukt ex1200 på grunn av produksjonsfeil på et parti.folk som vil kjøpe filter må vudere selv vilket merke enn vil gå for.men jeg anbefaler eheim for jeg har aldri hatt bråk eller lekkasje på filtrene frå eheim så lenge en passer på å vedlikeholder filtrene kan de gå i årevis uten problem.
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap