Yngel/eggspisere?

da skedde det igjen da. men denne gangen

tror jeg det er corydoras paleatus siden det ikke er mer en 2 uker siden innkjøpet av corydoras panda.

lurer bare på om rubilguramier, dvergbotiaer og skjørtetetraer er yngel/eggspisere?

har nemlig ikke sett eggene tidsnok til og få flyttet dem.
og hva når yngelen kommer?


ALLE fisk spiser med stor appetitt både egg og yngel. Det har du allerede merket

For å oppdrette fisk, må man ha et separat akvarium til det, et yngel-kar. Det nytter ikke drive oppdrett i et selskapskar, så det kan du bare glemme

Skal du ha håp om å fostre opp noen Corydoras-yngel bør du derfor gå til innkjøp av det nødvendige tilbehøret.

Det finnes flere måter å gjøre det på. Men en god idè kan være å starte med og kjøpe et par plast-akvarier, samt en luftpumpe med luftslange og brusesten hvis du ikke allerede har det.


Det lar seg gjøre å fostre opp Corydoras uten å investere i nytt og dyrt akvarium m/ filterpumpe og alt det der, men da må du isteden belage deg på daglige vannbytter og en god del renhold. Les denne artikkelen så får du en viss idè om måten jeg driver Corydoras-oppdrett på, i plast-kar med kun en luftpumpe som utstyr

Alle kan spise egg/yngel av disse fiskene, inkludert cory som ihvertfall kan spise eggene (cory er litt vimsete til å aktivt gå etter yngel).
mona o
ALLE fisk spiser med stor appetitt både egg og yngel. Det har du allerede merket ;) For å oppdrette fisk, må man ha et separat akvarium til det, et yngel-kar. Det nytter ikke drive oppdrett i et selskapskar, så det kan du bare glemme :) Skal du ha håp om å fostre opp noen Corydoras-yngel bør du derfor gå til innkjøp av det nødvendige tilbehøret. Det finnes flere måter å gjøre det på. Men en god idè kan være å starte med og kjøpe et par [URLBLOCK1], samt [URLBLOCK2] med [URLBLOCK3] og [URLBLOCK4] hvis du ikke allerede har det. Det lar seg gjøre å fostre opp Corydoras uten å investere i nytt og dyrt akvarium m/ filterpumpe og alt det der, men da må du isteden belage deg på daglige vannbytter og en god del renhold. [URLBLOCK5] så får du en viss idè om måten jeg driver Corydoras-oppdrett på, i plast-kar med kun en luftpumpe som utstyr :)


hei

vil det holde og la yngelen gå alene i en 64l?

men innveldig pumpe? dette med brusesten vil jeg trenge det når jeg har pumpe i karret?
Tilfeldig bekjentskap
© Birgitte Roland
Reklame for plussmedlemskap