Foring av corydoras

Hei! Jeg har et kar med 5 stk scalare og 25 stkneontetra gående i karet mitt sammen med en liten gjeng med corydoras metae.

Problemet mitt er at når jeg skal fore coryene kommer scalarene og tetraene å tar foret før coryene får tatt maten. nå siste 2 mnd har 4 coryer mistet livet, mens de som er igjen ikke er fult så livlige lenger. Mistenker at coryene kan bli stresset av andre fisken, evt får for lite mat?

coryene har både røtter og skiferhuler å gjemme seg i så gjemmesteder er ikke noe problem. husk at der maten detter ned er det åpent og null mulighet for å gjemme seg!
vent til scalarene og neontetraene sover med å mate coryene. og bruk fortabletter som synker
bruker fortabletter som synker.

ser jo at scalarene og tetraene "sover", men når foret kommer i karet så våkner de på en måte til liv igjen ..
Mitt tips er følgende;
Ta noe mygglarver ol i en stor sprøyte og så sprøyter du fôr på plasser som er litt utilgjengelig for de andre fiskene. Kan ta littegrann inn i hulene, og helt inntil/under planter.

Det er hvertfall slik jeg får lurt ned noe til mine cory
akvafanist
bruker fortabletter som synker. ser jo at scalarene og tetraene "sover", men når foret kommer i karet så våkner de på en måte til liv igjen .. :)

Det er antageligvis fordi du fremdeles har lys på i rommet De går ikke ordentlig inn i "nattmodus" før det er helt mørkt.
Corydoras trenger overhodet ikke noe lys for å finne maten, så fôring i stummende mørke er null problem for dem.
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap