Hva er best plassering for eplesnegle-egg?

Jeg tok over et par eplebabyer og en eggklase nå i kveld, og jeg lurer på hvor jeg skal gjøre av eggene.

Akkurat nå ligger de på en flåte jeg saget til av en bit panel, siden det er umulig å feste dem til glasset nå som de er plukket av.
Kan jeg la eggene ligge på flåten, eller bør de ligge på noe annet for å kunne klekkes?

En annen ting: jeg har fire små SAE gående i det karet akkurat nå. Er de glupske nok til at jeg bør kaste dem ut før eggene klekkes?

LJ
Ved ikke med SAE men mht epleklasen så kann du lægger de på et stykke isopor oppi i vandet, sådan at de stadig holdes fugtige uden at blive våde. Nogen anbefaler at lave en fordybning i midten så klasen ikke falder af, men jeg får bare altid vann i det og så "drukner" eggene.

Noget jeg selv gør er at have et fødekar m. låg, sat fast på siden af karret med en rensemagnet indeni og udenpå glasset. Magneten sidder i bunden af karret og karret er placeret så den er halv nede i vandet, således at der er plads til et stykke isopor m. egg klaserne oveni. Jeg har så låg på.
Grunden til at jeg gør det sådan, er at jeg har mange snegler og de vil gerne op og undersøge isoporbiten, så på denne måde får de lov til at være i fred.
Jeg kan så også se når eggene klægger og lægge lidt mat ned til dem men stadig beholde dem i fødekarret indtil jeg syntes at de er tilpas store til at slippes løs og at jeg har renst karret. Ellers er der mange der ryger ud sammen med rengøring/slamsugning af karret, og det er jo lidt ærgeligt når man endelig har fået de. Bare rolig, der kommer MANGE ud af én klase.
Håber det hjælper, ellers kig indenom min tråd og spørg løs.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap