Eheim 2224 svakt trykk?

lurte på om noen vet hva det kan være som er galt med pumpen når det nesten ikke kommer vanntrykk. klaret ikke å finne problemet. ingen ting er tett på grunn av skit. Det er en liten ulyd fra pumpen, men klarer ikke se noe skade på noen av delene, rotoren å det. noen som har forslag? prøve å bestille ny rotor? eller kan selve motoren være defekt?
Filter
hei det kan vere en spenningsfeil i motoren,bytte rotor vist det er en spenningsfeil i motoren hjelper lite.men det skader ikke å prøve en ny rotor.
men da tror jeg at jeg prøver å bestille ny rotor. det er jo tros alt billigere enn ny pumpe. for det er jo ikke så mye ant å skifte på pumpen.
Takk skal du ha
Hei,

jeg kjøpte akkuat samme filter. Syntes og det var lite trykk som kom ut. Men jeg kappet slangen. Den er nå ca 1.5 meter, og dette gir meg mer pump.

Men, av og til så bråker den. Høres nesten ut som om roteren skjærer i noe.. Den er bare 1 måned gammel. Skal dette være normalt, noen?
Det kan fort bli en rar lyd i den om det er litt luft i tønna.
høres litt ut som om den skjærer i noe så forsvinner det igjen.

Pumpa vil klare mindre trykk des lavere den står i forhold til akvariet
tror maks løftekraft på 2224 er 1,5 meter.
nu har æ prøvd å bytte rotor og aksling. ingen forskjell på trykket. skal enda prøve å løfte pumpa opp fra gulve. så slangene blir kortere. håper d blir bedre. ellers må jeg prøve å bytte til en an pumpe.
du kan sjekke hvor lang tid det tar for pumpa å fylle opp ei 10 liters bøtte,
så kan du sammenligne med angitt pumpeytelse.
det skal ta under ett minutt å fylle ei 10 liters bøtte med 2224 på full ytelse.


Tok en rengjøring av mi 2224 pumpe i dag etter at jeg leste tråden kom jeg på at det var på tide, blei veldig mye bedre fresi i den etterpå.

Om pumpa tar inn luft en eller annen plass kan det bli en merkelig lyd i den, og effekten blir mindre.

Har pumpa gått lenge?

vet ikke hvor lenge pumpen har gådd. kjøpte den brukt med akvariet jeg har nu. men pumpen er helt ren og fin. det gor godt over 1 min, kansje 2-3 min å fylle en 10l bøtte med vann. testet det. å det er ingen merkelige lyder fra pumpa. lure på at selve ellmotoren er feil på. å dette er ikke noe man kan bytte ut. så har egentli gjedd opp hele pumpa. er på utkjikk etter en brukt 2224 nu. så kan jeg ha min som dele pumpe.
Filter
hei er det en spenningsfeil i motoren som reduserer effekten i motoren så er det ikke mye enn kan gjøre,da kan den brukes til delefilter.jeg har ett 2224 filter som har gått i snart 10 år uten problem,som regel går filterene til eheim i mange år med godt vedlikehold,men spenningsfeil i motor kan oppstå uansett vilket merke det er snakk om.jeg har vert borti mange brukte eheim filtere men det er ikke ofte jeg har vert borte i at eheim har spenningsfeil på motoren.
Muligt at det er spenningsfeil. vet jo ikke hvordan forigje eier av pumpen har behandlet den. muligt den kan ha vært tørkjørt. hvem vet. så tror jeg skal finne en brukt en. så har jeg denne som dele pumpe. men takk for tipsene
du har ikke luft i systemet da? da fårman lite eller ingen trykk,.
tror ikke det er noe luft der nei. har prøvd bare selve pumpen med slangene på i en balje. er det samme trykket da. så no er feil med den pumpa. lite man kan gjøre med problemet.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap