Ancistrus spørsmål

Må hannen være større enn hunnen for at det skal bli noe egg?

Hos f.eks palettciklider må hannen være større enn hunnen, for ellers "godtar" ikke hunnen hannen. Er det sånn hos ancistrus også?

Hilsen Marius
Min hun er i hvertfall større enn hannen, og her kommer eggene jevnt og trutt.
BIGBrother
Må hannen være større enn hunnen for at det skal bli noe egg? Hos f.eks palettciklider må hannen være større enn hunnen, for ellers "godtar" ikke hunnen hannen. Er det sånn hos ancistrus også? Hilsen Marius

Ingen regel uten unntak, men i de fleste fall vil ikke hunnen godta en mindre hann.
eg har en hunn som er litt større enn hannen og hun la nettopp egg i hulen hans
Hmm. Så da kan det gå altså.
Jeg har tenkt å kjøpe en ancistrus hun til. Da får jeg passe på at den er litt mindre enn hannen. Det var iallefall fint jeg fikk greie på at det KAN gå, hvis den jeg kjøper uheldigvis blir for stor.

Takk for svar.
Tenkte jeg bare skulle hive meg på her å si at jeg har ei HUE som er MYE større enn hannen hu legger egg hos så det er absolutt mulig.. Å her er det STOR forskjell på størrelsen.
Så jeg har ett par som aboslutt knekker den regelen men jeg er nok enig at det kanskje ikke er det mest normale
Siggi
Tenkte jeg bare skulle hive meg på her å si at jeg har ei HUE som er MYE større enn hannen hu legger egg hos så det er absolutt mulig.. Å her er det STOR forskjell på størrelsen. Så jeg har ett par som aboslutt knekker den regelen :) men jeg er nok enig at det kanskje ikke er det mest normale :)

Som sagt, ingen regel uten unntak. Vi har fire vellvoksne hanner sammen 4 vellvoksne hunner så har ikke akkurat det problemet lenger (i allefal 3 av disse parrene kommer for salg på storauksjonen i Lillestrøm i helga). Det første parret kom ikke i gang før hannen vokste seg større enn hua.
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap