Fluval f x 5

jeg har et akvarium på 1556 l på jobben som er koblet til to fluval f x 5 pumper. det jeg lurer på er om det finnes en bruksanvisning på den her inne eller om dvd`n som følger med er lagt ut her inn?

veldig glad for hjelp her, da jeg ikke kjenner så mye til denne pumpetypen.
Tror ikke det ligger noen bruksanvisning her på forumet eller andre steder som jeg vet om.
Har selv denne pumpen og var en av de første som fikk denne i Norge og er strålende fornøyd med min, aldri vært noe tull med den på de 4-5 årene jeg har kjørt med denne pumpen i et 660 l diskuskarr, har 2 stk utvendige filter til på samme karr da, men de er betydelig mindre en fx5en.

Ikke så komplisert og drifte denne pumpen/filteret, man fyller den opp med filter medium, fyller den med vann og plugger i kontakten, da vil den gå i noen minutter før den stopper for og slippe ut luft, noe den vil gjøre engang i døgnet framover.
Mer er det vel egentlig ikke og gjøre, og å rense denne pumpen er noe du skjelden må gjøre, selv så gjør jeg det engang i året, men kunne kjørt pumpen mye lengre uten rensing, men merker litt mere partikler i vannet, derfor renser jeg engang i året.

Vil du ha tak i cden så bør vel noen av de som selge filteret greie og skaffe den.
er vel egentlig ganske "plug and play" på fx5'n kjøpte denne pumpa selv forrige uke, og den fungerer som en drøm
tusen. tusen takk dette var lærerrike svar.
Og hvis ikke det er nok, så har jeg DVD'n. ;0)
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap