Hvordan sette igang eheim 2224 ?

har satt sammen pumpa og satt inn og utløp på "on ". forsto ikke helt bruksanvisningen videre tror jeg. men det jeg gjorde var å heve utsugsslangen over vannflata, og sette i støpselet. trodde så filteret automatisk ville begynne å suge inn vann. men den gang ei. hva har jeg gjort galt?
Jeg har den samme pumpen, og for meg funket det å fylle selve boksen med vann før du starter den. Hvis du enda sliter kan du også fylle slangene med vann så det ikke er noe luft i systemet. Da starter den sansynligvis

Mvh: PK
Koble fra strømmen. Sørg for å ha innsug under vann og at begge spakene står i on-posisjon. Deretter suger du på utblåsslangen til du hører at det begynner å renne vann ned i bøtta. Når det slutter å renne er bøtta full og det er ikke luft i innsugsslangen, da er det bare å feste utblåset og plugge i kontakten så skal det starte. Pass på at du slutter å suge på slangen når vannet begynner å renne, så slipper du å få vann i munnen.

Håper det var forståelig! Det er denne fremgangsmåten som står i bruksanvisninga.

Edit: Om man fyller bøtta med vann som foreslått over så får man problemer med at det er luft i innsugsslangen, og det kan bli mye vanngris om man prøver å fylle den manuelt.
rakk ikke å lese svaret ditt før jeg satte igang her, judosola. men jeg gjorde som per k. foreslo. jeg tappet vann i innsugsslangen, helt til det kom ut gjennom utsuget. dermed var all luft borte, og filteret går som ei klokke her. totalt lydløst! fantastisk
Bare hyggelig å kunne hjelpe ;D

Mvh:PK
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap