Hvordan lokke sandsengler opp fra sanden?

hvordan lokker men sandsengler opp fra sanden/grusen?
De kommer opp om natta, når det er mørkt i akvariet og i rommet rundt.

Vil du fange snegler må du være på plass i mørket og være rask med håven når lyset kommer på og sneglene begynner å grave seg ned.

Hvorfor vil du lokke dem opp, forresten?

LJ
Litt varierende avhengig av hva slags fisk du har, men evt. kan du legge f.eks. en agurkbit tredd på en skje på bunnen når lyset er skrudd av. Vær våken halve natta (sånn som jeg er, en smule dårlig døgnrytme) eller stå opp tidlig, og plukk ut agurkbiten mens det er mørkt i akvariet og mørkt i rommet. Hvis du har fisker i karet som spiser agurken fungerer det naturligvis dårligere
takk, ska ha dem opp når jeg ska vaske karet og grusen
Mine kommer opp ca. 1 time etter fôring. Spesielt hvis du fôrer med pellets. Men det er absolutt ikke alle som kommer opp. Lykke til!
Danimv
takk, ska ha dem opp når jeg ska vaske karet og grusen :)

Hvorfor skal du "vaske akvariet og grusen"?
Akkurat det lurte jeg også på.

Er det bare slam og avføring du vil fjerne roter du litt i sanden samtidig som du suger vekk vannet med slamsuger eller slange.

Om du har alger på glasset fjerner du disse med en algeskrape eller algemagnet uten å ta ut fisk eller inventar.

Annen vasking kan jeg ikke komme på i farten. I hvert fall ingenting som omfatter å bruke samme akvarium og sand videre.

LJ
hvis du har sand så bruker du bare en hov, da ligger sandsenglene i hoven mens sanden går igjennom hoven
Tilfeldig bekjentskap
© Edward O. Murdy
Reklame for plussmedlemskap