Tåkemaskin hos slamkryper?

Jeg tenker på å sette inn en liten tåkemaskin hos slamkryperen min for å skape litt stemning.

Er dette noe som kan fungere med tanke på landskapet som disse fiskene lever i i naturen?
Det er selvfølgelig mange forskjellige arter slamkrypere, så jeg regner med svaret kan være både et rungende "JA!" og et skingrende "NEI!", men jeg tar sjansen på å spørre likevel.

For å være ærlig er jeg faktisk ikke sikker på hvor denne fyren kommer fra, men jeg tror ikke han kommer til å klage om det viser seg at han blir omgitt med litt for mange planter eller for mye sand i forhold til hva han er vokst opp med.

Noen tips og meninger?

LJ
Kan bynne å spørre om hvorfor du poster så å si samme spm med å starte 2 nye debatter?.

Når det er så like spm i begge så kan du legge begge under samme debatt!
Jeg spør under Design og Produkter fordi det ene spørsmålet handler om jeg bør sette inn en eller annen maskin, og det andre handler om den spesifikke maskina som Aquaworld selger.

Det er også overhengende sannsynlig at den som er interessert i design og har mange tanker om dette ikke nødvendigvis er like opptatt av tekniske duppeditter, og vice versa. Dette er vel også grunnen til at det er forskjellige fora om forskjellige tema.

Derfor har jeg stilt ett spørsmål om design og ett om produktomtale.

You got a problem with that?

LJ
Så lenge slamkryperen ikke puster inn noe kjemikalier eller noe som er ubehagelig eller skadelig for den er det vel ikke noe i veien for det.
Syns tåkemaskin er utrulig stilig og skaper virkelig eit spennande miljø!

Dette svarer vel kanskje ikkje akkurat på spm om tåkemaskin, men viser litt om korleis slamkryparen lever ute i naturen.

http://www.reptilfreaks.no/forum/amfibier/7392-periophthalmus-barbarus-slamkryper.html

http://www.aquariumworld.com/norw/ferskvann/fisk/arter/diverse/periophthalmus_spp.htm

PS: Synd det er bra du svarte BimBim, då det virker som om fleire medlemmer her inne berre leiter etter noko å "ta" andre for. Hadde du posta dei to trådane i lag, hadde du nok fått "kjeft" for å ha dei på feil forum!

[External Image]
[External Image]
Mvjnz
Så lenge slamkryperen ikke puster inn noe kjemikalier eller noe som er ubehagelig eller skadelig for den er det vel ikke noe i veien for det.


Disse avgir ingen kjemikalier
Det er membraner som lager damp.
Du må ha konstant samme nivå.
I dam settes den oftest i en flytering for å sikre dette, men funker jo bra uten denne i et akvarie.
Jeg anbefaler å kjøpe med løse membraner. da disse må byttes regelmessig.
Tilfeldig bekjentskap
© Tone Andreassen
Reklame for plussmedlemskap