Ella's kar og fisker:) (side 2)

ojoj nå er det en guppy som har født eller driver å føder.. fant noen veldig små svømmere nå når jeg skulle bytte vann. Fikk reddet de over i bokser... sette dem i yngelkaret senere da
det blei totalt fire guppy unger jeg fant og fikk reddet i går kveld men jeg vet fortsatt ikke hvem av guppyene som har fått dem.. Mange forskjellige str på guppy yngelen i 50 literen nå gitt.

Etter å ha fått tenkt meg om litt så kommer jeg ikke til å bruke juwel 70 liter til guppy, de får få 90 literen (akvastabil) i stedet. Så skal jeg ordne 70 literen til corydorasene mine i stedet og kanskje noen små snille ciklider. Vil ikke ha guppy yngel i filterhuset. Men det vil nok ta litt tid å få ordnet juwel karet så...
Må ha litt tid og penger først.

I dag fikk fiskene i 240 l brokkoli, har hørt at det må fjernes etter et par timer, men jeg taar sjangsen på at det holder å fjerne den i kveld etter jobben. Ancistrus hunnen sitter nemlig og spiser på den nå.. så hun får bare kose seg.
Sånn grus har jeg i karet mitt!

Engelsk elvegrus fra Fishby
Finnes i størrelser fra 3mm og opp.
Meget glatt og fin grus, som er svært skånsom for bunnlevende fisk. Ingen påvirkning av vannet.
På grunn av den svært glatte overflaten, bør man bruke litt tykkere gruslag, for å få plantene til å trives.

Syretest verdi: 0

Målte verdier etter en uke test: Gh 3, Kh
I dag har lommeboka nesten fått store huller.. Var en tur på biltema da.. kjøpte to sekker med denne fantastiske biltema sanden... Så måtte jeg jo bare innom Hero's på Hamar en tur da og se om de hadde akvarie silikon..

Først bare en kort (lang) titt på fiskene.. Mye flotte guppyer der i morsomme fagevariasjoner. Og kommenterte for meg selv at sommerfuglciklidene skulle ikke ståttt med grus, men at guppyene godt kunne ha gjort det. Jeg klarte å styre meg fra å kjøpe noe fisk i dag,men det var bare så vidt :O

Jeg fant akvarie silikon da, men så fikk jeg se..Juwel bakgrunn (root) 25% avslag. da blei det fort billig tenkte jeg.. Men hadde uansett ikke penger nok til det nå, må jo fylle bensin og greier Men min kjære så de store øya mine og suffelsen i dem når jeg telte penger i hodet, så han kjøpte den root bakgrunnen til meg. Jeg skal jobbe hele påsken, men jeg tror nok jeg kommer til å drive mye med akvariet også gitt. Innrede juwelen med sand og bakgrunn, vann og planter Kommer nok til å bli lite søvn i påska ja..

får håpe min gode venn Marlin kommer innom med 90 liter'n og da så jeg får flyttet guppya. De begynner å få litt plassmangel.

Til alle som er innom her:)
Det er lov å legge igjen kommentarer Liker å få litt tilbakemeldinger underveis. På jobben min blir jeg nesten mobbet fordi det går i fisk fisk og atter fisk... :p Åsså pus da selvsagt
Kattene er også ineressert
Etter en tur på buddy (Jessheim)
Var det noe til meg her også eller var det bare den kjedelige fisken oppi karet som jeg aldri får tak i??

Kan vel uansett bruke posen som gjemmested :p
Luz følger selvsagt med
Hun må jo se til at guppy yngelen får nok mat Og det tror jeg de får
Akvariebyttedagen...
Nå er ikke 30 liter'n og 50 liter'n på stua mer.. nå har guppya flyttet inn i 70 liter akvastabil. Tror jeg det er da. De har fått sand fra biltema og vann fra vante omgivelser. Pumpene fulgte med fra hyblene (30/50) så nå svømmer de rundt i tåkete vann :p Nye rota er kokt og ligger i kaldt vann til kjøling Kommer nok nye bilder etterhvert som det blir bedre
Så, hva gjør jeg nå da??
Å måle og sånn er bare dumt vett.. Nei da vi kjøper det første og beste.. Åssen kan jeg få detta til å se greit ut???
jeg må jo selvfølgelig ha 60/55 bakgrunn og skjære til... da får jeg kjøpe en 45/45 til da og gjøre i stand 240 liter'n også :O det blir nok en ordning... http://www.aquamanias.no/kategori.php?kategori=197&subkategori=5&subkategori2=380 kjøpe sånn jeg... da får karet stå her og tørke inn i mens da :/
da har jeg silikonert fast pumpehuset ihvertfall da .. og det får nok herdet lenge nok vil jeg tro.. må jo få somla meg til å få kjøpt en større bakgrunn

I dag fikk guppya nyklekket artemia, kan tro de blei fornøyde. skikkelig snaddermat Det er jo påske så de må jo få noe godt og spise de også Og hvis de får opp dampen med voksinga litt så kan noen snart flytte hjemmefra også...Det e jo inte fel. Kommer nye unger stadig vekk så. Fiskemammaene bryr seg ikke med å prøve å ta de nyfødte engang så da er det bra

Jøss nå kom det lys i 240'n og gitt... på tide med litt frokost da sikkert og et kort overblikk
Alt ser greit ut i dag også gitt.. får vel snart gå på plantene og tynne ut litt.
jeg ler og ler av dissa guppy unga altså. et par av de er litt sånn skakke. de har v form på kroppen. ikke sånn kjempe drastisk v men, de ser litt korny ut da.
håper de har det greit fordet. de spiser og svømmer fint fordet. Jeg lurer på når de andre guppyene skal føde jeg, og hvor har det blitt av frøken gul?? hun er ingen sted å finne.. Da har hun vel dratt til fiskehimmelen da. Hun levde da litt over en mnd etter at hun fødte. rart fenomen det der, at guppyhunnene dør etter fødsel.. men etter som jeg har skjønt så er dette vanlig??

Scalarene er i yppe humør ennå, men har ikke sett noe egg ennå, og ingen sår hos noen av de ennå så da klarer de seg vel en stund til får'n tru. jeg får sette meg til rette foran karet me'n Nova i fanget og glo litt på fiska gjesp
Så søt katten din er. Leste nettopp igjennom tråden din, og tittet på bildene av pusen i innlegg 26 og 27. Pent akvarium også.
Å nei og nei :(
I går etter kveldsvakt manglet det en fisk i karet mitt.. Leita og leita, tok lang tid før jeg fant den. En av mine scalarer var død i går Så da blei det to min stillhet, mens scalara fant sin plass i fiskehimmelen. Da har jeg tre igjen og to av dem er nok blitt et par, så får se da om jeg får omplassert den siste lille scalara. Så den slipper å bli jaget og mobbet av kjærste parret.



hvilken av disse til 70 liter's tank?
Da har jeg bestilt varer hos aquamanias
Dette blir spennende Gleder meg allerede som en unge.. De hadde ikke igjen av de colombianske guppyene jeg hadde lyst på men De får de kanskje inn igjen?..

Bøtter med vann...
Byttet netopp to bøtter vann i hvert akvarie.. Kokte opp litt vann og tilsatte i det som skulle til yngelen og den lille ancistrusen. Så de ikke skal fryse på halefinnen sin Flytter endelig over de tre guppyhannene til guppydamene og barna. Så nå er det liv i leieren. Skal sette inn noen fler planter og, så damene kan gjemme seg bort litt innimellom (hvis det blir mye mas fra mannfolka).
Det ser ut som den andre lille ancistrusen klarer seg bra i allefall Har ikke fått hentet en til ennå, men jeg skulle få igjen en for den som ikke levde mer enn tre-fire dager.

I 240'n er det en smule overbefisket for øyeblikket. Den lille ensomme scalara mi får nok et nytt hjem tror jeg. De som har blitt et par jager den hele tiden, og jeg syns så synd på den. I dag har jeg byttet vann og, så da blir det vel ekstra ille for'n stakkar. På tirsdag får jeg flyttet han da Da får'n det bra
Hvis jeg finner igjen pakkisen min så skal den få bo sammen med guppyene tror jeg. Venter i spenning på om dyrebutikken snart klarer å få tak i fler til meg. Hadde vært fint, den skal jo ikke behøve å være ensom.

Jeg får mate dissa spetakkela litt da så blir de vel glade i dag også... Skal man sette opp et kar på kjøkkenbenken tro??? hmmm
i dag så jeg på guppyunga at de begynner å få litt andre farger enn gul og sort
syns det er veldig spennende å følge med på utviklingen dems. den ene (ser ut som en hann) er grønnaktig med en svart flekk på hver side av kroppen.
her dukker det stadig opp nye små unger i guppykaret. Samtidig begynner det første kullet å "forandre" seg. Kan nå se hvem som blir hanner... Har lest at de blir kjønnsmodne ved to mnd alder så jeg håper på det. Har tenkt å skille hunner og hanner innen den tid Sette opp et guppykar hos gubben kanskje :p
Tilfeldig bekjentskap
© Linda Widente
Reklame for plussmedlemskap