Montere innvendig bakgrunn i kar med innvendig filter

Hei!

Tenker å montere en innvendig juwel bakgrunn i mitt 60l kar.
Noen lure tips på hvordan jeg gjør det med det innvendige juwelfilteret? Vil jo ikke ødelegge kulturen som er her. Flyter disse bakgrunnene forresten? Hvis ikke holder vel å silikonere i toppen. Sanden presser jo den inn i bunn
Inaktiv bruker
Filteret kan du jo holde i gang
I en stor balje el.l. sammen med ev. fisk som du likevel må flytte utav. Gjorde dette selv da jeg skulle ommøblere kraftig i karet (har en 70 liter plastbalje som er akkurat passe stor til slikt, filteret sto i gang oppi med fisken).

Vet ikke noe om bakgrunner flyter, men det er sikkert lurt å feste hele platen med silikon, da det ellers kan oppstå gliper (f.eks. langs sidene) hvor små fisk og yngel kan ta seg bakom. Du vil da kunne få et problem med å få de ut, ev. at de dør bak der og du ikke får fjernet de.
juwelfilteret er jo silikonert fast. Men er vel ikke noe problem å skjære det løst for så å silikonere det fast igjen.
det er vel liten vits i å skjære det løst for så å legge bakgrunn bak det? da kan du vel like godt dele bakgrunnen og legge en del av den foran filteret?
Greit. Får forklare hva jeg mener her.
Når bakgrunnen skal silikoneres fast må karet tømmes for vann og stå slik ihvertfall en dag så dette får tørke. I denne tiden hadde det vært greit å vedlikeholdt bakteriekulturen på et vis.
Inaktiv bruker
Hva med orca undervannslim?
Les mer om produktet her. Tropefisk selger det, og du skal visstnok slippe å tømme karet ved bruk av denne.
Tilfeldig bekjentskap
© MC Darup
Reklame for plussmedlemskap