Resun akvarier?

Hei.
Er det noen som har erfaring eller har hørt noe om -Resun cm-1000- akvarium. er det ett billig akvarium (Merke)
Det er et Kina-produsert billigmerke ja. Jeg syns ikke det er allverdens kvalitet på det. Faktisk rett og slett dårlig.

Jeg hadde et slikt Resun akvarium på 226 liter en gang. Kan jo nevne at f.eks. hengslene til armaturlokket var av hardplast... og det er jo bare helt håpløst å lage en bevegelig slitasjedel i plast! Det tok ikke lang tid før den ene hengslen knakk. Møbelet som fulgte med var heller ikke noe å skrive hjem og skryte av. Det fikk fort små tegn til vannskader, og folien begynte å løsne i hjørnene.

Jeg hadde nok aldri kjøpt Resun igjen. Det eneste måtte vært om jeg trengte et lite og rimelig yngelakvarium. Da kan det gå an, sikkert.
Jeg har Resun 226l, det står at det er 226l, mens etter mine mål så er det nærmere 180l. Mål: ca 80*45*50cm. Jeg synes karet ser bra ut og det funker helt greit. Litt nedtur at hengslene til armaturet er i plast, men hvis man er forsiktig nok så ødelegger man ikke noe

Jeg kjøpte mitt brukt, og det holder fortsatt, så jeg synes det er helt ok

Her er et bilde av mitt Resun kar.

Jeg har Resun 290 liter. De hengslene i plast, og egentlig hele toppen virker ganske usolid, men ellers synes jeg det er helt OK.
Plussmedlem
Har også Resun, og som det påpekes har man spart på slitedelene. Men armaturet virker godt og resten av karet er solid nok.
Har også et Resun.. vel og merke lite, bare 60 liter. Den innvendige pumpa i dette lille karet går utrolig stille, merkelig nok.
Ingen slitedeler er ødelagte, men er jo også forsiktig, behandler det pent, det har man alltid igjen for.
Enkelt og greit kar, er godt fornøyd med det.
Tilfeldig bekjentskap
© Rolf H Dahl 2011
Reklame for plussmedlemskap