Trenger svar fort. ang muggen munn?
Postet 07.03.10 kl 21:25
Postet 07.03.10 kl 21:58
Postet 07.03.10 kl 22:03
Postet 07.03.10 kl 22:06
Postet 07.03.10 kl 22:13
ssilje89jeg fant ikke så mye ang det :S men vet noen om jeg skal ta salt i akvariet da? hvor mye ca på 60L? kan det ha gått forlangt siden han bare ligger stille får det meste?
Vet ikke hvor lenge du har drevet med akvarie, men vil bare nevne at det er zoosalt/akvariumssalt ved navn baktocym det er snakk om og ikke vanlig husholdnings salt.
Jeg ville ikke ha hatt det direkte i akvariumet,
men blandet ut i akvariums bøtte du bruker til vannbyttene dine. Og bruk den mengden det står på bruksanvisningen . og gitt fisken kun et raskt bad i vannet i bøtta.
Postet 07.03.10 kl 22:28
Kansje prøve å få tak i esha2000 i morgen? Om noen butikker der du bor selger det.
Jeg fant på internett denne saltkuren: 1 ts salt til 4 l hver 12 time, totalt 3 ganger (36 timer).
Men jeg mener å ha lest et annet sted at ban kan ta et par teskjeder salt i en liter vann og dyppe fisken et par ganger i dette (fisken ligger da i håven). Men jeg vil ikke anbefale deg å gjøre dette før noen andre eventuelt kan bekrefte/avkrefte det.
Angående salt i akvariet; husk at ikke alle typer fisk tåler salt. F.eks corydoras.
Jeg fant på internett denne saltkuren: 1 ts salt til 4 l hver 12 time, totalt 3 ganger (36 timer).
Men jeg mener å ha lest et annet sted at ban kan ta et par teskjeder salt i en liter vann og dyppe fisken et par ganger i dette (fisken ligger da i håven). Men jeg vil ikke anbefale deg å gjøre dette før noen andre eventuelt kan bekrefte/avkrefte det.
Angående salt i akvariet; husk at ikke alle typer fisk tåler salt. F.eks corydoras.
Postet 07.03.10 kl 22:30
"Vet ikke hvor lenge du har drevet med akvarie, men vil bare nevne at det er zoosalt/akvariumssalt ved navn baktocym det er snakk om og ikke vanlig husholdnings salt"
Jeg vet ikke hvor lenge DU har drevet med akvarie, men akvariumsalt er 99% vanlig NaCl, i en mye dyrere og mindre forpakning enn det du kjøper på butikken. Vanlig husholdningssalt uten jod er helt fint å bruke!!
Jeg vet ikke hvor lenge DU har drevet med akvarie, men akvariumsalt er 99% vanlig NaCl, i en mye dyrere og mindre forpakning enn det du kjøper på butikken. Vanlig husholdningssalt uten jod er helt fint å bruke!!
Postet 07.03.10 kl 22:34
Postet 07.03.10 kl 22:40
Hilde008[B]"Vet ikke hvor lenge du har drevet med akvarie, men vil bare nevne at det er zoosalt/akvariumssalt ved navn baktocym det er snakk om og ikke vanlig husholdnings salt"[/B] Jeg vet ikke hvor lenge DU har drevet med akvarie, men akvariumsalt er 99% vanlig NaCl, i en mye dyrere og mindre forpakning enn det du kjøper på butikken. ;) Vanlig husholdningssalt uten jod er helt fint å bruke!!
Nei en vet ikke alt selv om en har hatt en del oppstartsproblemer selv. og det er sånn jeg lærte meg tingen ganske fort unntatt dette med at husholdningssalt uten jod går ann og bruke for det viste ikke jeg.
jeg har kjøpt alt av sånt på zoobutikken. men takk for tipset. da blir det litt billigere.
Postet 07.03.10 kl 22:44
Tror jeg vet svaret...
dette har noe med dårlig vannskifte... en måte og behandle den på er antibiotikum...
Postet 07.03.10 kl 22:50
ssilje89jeg vet jo ikke om han har muggen munn, men ser sånn ut, å han spiser ikke, jeg er redd dette kanskje kan smitte også, å ser ikke ut som han har det noe greit, så håper noen kan prøve å gi meg svar...
Munnråte høres det ut som. Sjekk bildene på JBL Online hospital for "Mouth rot" og se om det kan stemme. Klikk på riktig bilde og les behandlingsforslag.
Postet 07.03.10 kl 23:24
Postet 08.03.10 kl 16:35