Hjelp! har jeg driti meg ut med silicon?

hentet et 120l hjørneakvarie som var lekk i dag. lest litt rundt ang detet, så satte i gang med å fjærne silicon, vasket over med rødsprit og tørket godt av igjen. så satte jeg glassene slik de var festet de sammen med tape og la på ny silicon. dette står nå til tørk. men så tar jeg en kikk på siden en gang til og ser at jeg har klart å overse at man skulle bruke fyrstikker mellom glassene!!!
har dette venldig stor betydning elle vil det gå bra slik jeg har gjort det??? blir kjipt hvis jeg må gjøre alt en gang til
Ja, det har veldig stor betydning. Satte du glass mot glass har du jo nå ikke noe silikon i mellom som hefter på begge sider...

Av med det og legg på nytt.

Moral i historien er;
gjør grundigere forarbeid før du setter i gang med slike prosjekter eller ting du ikke har vært borti før
faen å! jaja gjør ikke den tabba en gang til hvertfall
takkk for svar. får drive på i natt jeg da
Du behøver ikke å bruke fyrstikk mellom glassene for å lage fuger, men du må heller ikke klemme glassene så hardt sammen at det ikke er noe silikon igjen mellom glassene. Du har dessverre et større problem med rødspriten du har brukt da denne ikke renser glassen godt nok og du risikerer at silikonen slipper hvis det er fettrester osv igjen på glassene.. Bruk aceton el.
leste på denne siden og der står det ingen ting om aceton! limer det sammen så får vi se om det holder tett. tydeligvis gått bra med han som skrev dette.
Rødsprit er finfint som avfettingsmiddel, så lenge du bare bruker nok og lar det dampe helt vekk etterpå.

Aceton er sterkere og damper fortere vekk, noe som gjør det enda litt sikrere å bruke, men det er ingenting i veien for å bruke rødsprit.

Så lenge du holder deg unna white spirit er du nok trygg.

LJ
Bruk Aceton eller isopropanol. Jeg bruker kun isopropanol.
Rødsprit legger igjen en tynn hinne.
etter å ha mislykkes i og få det tett med rødsprit , var det bare og sette i gang samme prossesen en gang til! men var og handlet aceton og maskerings tape for og få fugene så fine som mulig. nå skal dette stå til tørk 1 dag til før jeg prøvefyller dette med vann.
Tilfeldig bekjentskap
© Janne Ekström
Reklame for plussmedlemskap