Uklart vann

Hei,

Har hatt akvarium i ca 3 måneder nå. Har endel bunnfisk.

Problemet mitt er at vannet ikke er klart, hva kan dette skyldes? Ser ut som masse små partikler. Jeg har en følelse at jeg forer alt for mye. Kan det skyldes det?
Har du kanskje en rot i karet? Røtter kan farge/grumse vannet litt.
Kanskje filteret ditt er skittent?
Det er heller ikke bra å overfore, da for mye avfall blir giftig for fiskene.
Røttene?
Hm...
Jeg har
1,26kg Mangrovrot , 0,66kg Mopani rot og en mindre mopani rot. Dette i et 115l akvarium...

Forer3 ganger til dagen. Grønntfor, rødemygglarver og og tørrfor hver dag. Har en foringsdags pause i uken.

Har hørt om Gul Kuleskjell (Corbicula javanicus) 1-2 cm
Kuleskjell skaper et kristallklart akvarievann! link. http://www.akvariereker.no/index.php/cPath/62

tips mottas

pumpen er ny

Frykter det er røttene, vannet er litt gulikt
hvor lenge har du latt røttene ligge i vann før du hadde dem i karret?

Og å for med alt det der er i meste laget. mygglarver holder det og gi en gang i uka. her hos oss får dem kun mygglarver som helge kos. en terning delt på tre karr. det er da en 20l en 64l og en 120.
Jeg har
Bunnfisk
2 ancistrus sp
6 bolivianske sommerfugl
10 corry
Ungdom alle sammen

Toppsjikt
15 Boras brigittae

Forer ca 3 stk algetbl
5-6 tørkede røde mygglarver Pellets str 3mm.
en knype med flakfor 6 dager i uken...

For mye for?

Røttene lå vel i vann i ca 1 døgn


Kan det være at pumpen spruter ned i vannet, slik det dannes små oksigenbobler?

Pumpen blåser under vann nå (skiftet litt på det nettopp...) Ser ut som det blir bedre nå faktisk...

Uansett, det er ikke et problem. Er bare interesert i årsak
Mopani røtter farger vannet ganske mye,..
har selv hatt de røttene der ,og tilslutt gav jeg opp hele rota,. vannet ble brunrødt på farge og plantene fikk tilslutt ikke nok lys,. så den forsvant hodestups ut,.
bruker nå bare redmor driftwood røtter, de farger bare litt
filathor
Mopani røtter farger vannet ganske mye,.. har selv hatt de røttene der ,og tilslutt gav jeg opp hele rota,. vannet ble brunrødt på farge og plantene fikk tilslutt ikke nok lys,. så den forsvant hodestups ut,. bruker nå bare redmor driftwood røtter, de farger bare litt


Men da kan jeg kanskje få den Mopanirota
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap