Hvilke parasitter har denne guppyen?

[External Image]
Større bilde finner du her!

Vi har noen Endlers guppy sammen med cory og maller i et kar. I forgårs oppdaget jeg at en av guppyhunnene hadde fått hvite prikker. Jeg kjørte igang med Esha Exit og skal medisinere for dag 3 i kveld. Tok en grundig titt på fisken i dag og oppdaget denne lange "marken" som henger på gjellekanten, prikkene ser heller ikke ut som hvitprikk syns jeg. Jeg har sett på bildene til JBLs "online hospital" men finner ikke noe som ligner helt, det nærmeste må være Lymphocystis når det gjelder prikkene.
Hva er dette?

Alle vannverdier er fine, ingen andre viser slike symptomer og selv denne fisken virker "pigg" så langt (her er hun nede på bunnen for å spise coryfóret).
Ankerorm!
jeg tror dette er ankerorm...!

jeg skal ikke si at jeg vet... men er ganske sikker.

du må ta alle parasittene av manuelt med pinset. for og så medisinere.
Har ikke ankerormen todelt hale da? Denne har liksom et "hode" i enden.
Jeg ville prøvd med Kusuri Wormer plus, som har virkestoff flubendazole.
Det skal jeg gjøre Mona for det ser ikke ut til at esha'en virker. Da bør jeg vel bytte en god del vann først, for å fjerne tidligere medisin?

Har du noen formening om hva den ekle "ormen" kan være?
Nei, jeg vet ikke hva parasitten kan hete, men jeg har sett noe som ligner veldig på Corydoras tidligere.
Tråd om det på NA, både Birger, jeg og Sølvi har hatt dette på Coryer. Hos oss alle 3 har det blitt kurert med hjelp av medisin som inneholder flubendazole som virkestoff (Kusuri).
Den tråden har jeg lest og takket være den har jeg Kusuri'en i hus.
Jeg kaster meg rundt og bytter vann, deretter er det frem med pulverposen

[External Image]
To dager ut i Kusuri Wormer Plus-kuren ser guppyen allerede mye bedre ut, og den lange saken som hang ved gjellen er borte. De hvite flekkene blir blassere og blassere så nå krysser jeg fingrene for at vi blir kvitt dette.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap