Fluval edge

Jeg har nettopp anskaffet et Fluval Edge akvarium (23 l) og lurer på hvor mange fisk det kan inneholde. Jeg vurderer å anskaffe 4 stk Guppy og en algespiser når akvariet er "modnet" ferdig. Jeg ønsker også andre forslag.
Egentlig er dette akvariet så lite, at det ikke er spesielt lurt å putte inn en lettynglet fiskeart som guppy og andre levendefødere der. Da blir det fort sild-i-tønne, for de produserer så mye yngel. Så jeg anbefaler ikke guppy. Evt skaff guppy, men kun et par hanner. Da blir det iallefall ikke yngel

Det beste er å gå for en veldig liten fiskeart, som kanskje f.eks. noen få perledanio eller mikrorasbora, for de øker iallefall ikke i antall De er stimfisker alle sammen, men det kan gå an å ha noen få i et lite kar.
Fluval Edge er egentlig ikke et særlig fiskevennlig kar, siden det er så veldig lite. Kanskje du heller burde vurdere å anskaffe en av de flotte reketypene som finnes, f.eks. Blå Tigerreker eller Red Bee? Det kan fort bli "reke-feber", de finnes i så mange flotte farger og det er kjempegøy når man får dem til og ser den første hunnen gå rundt og bære egg
hei, gratulere med nytt akvarium. det var akkurat det akvariume jeg og starta med som fikk meg bitt av bassillen
men det er ikke stort akkurat.. men jeg hadde vell 6 eller 7 guppy og noen neontetra i det til å starte med. etter å ha blitt medlem her fant jeg fort ut at det var veldig begrensa med plass i det. men guppyene mine trivdes da så det ut som?

men det er veldig godt egna som et rekekar også!
men er du som meg så får du kanskje den såkalte litersyken du og,hehe

neontetraen er jo en stimfisk,så jeg hadde ikke plass til de da de liker å svømme litt før de treffer en vegg. men sjekk ut i fiskebasen her å søk på hva som passer til den størrelsen osv.. det er et ypperlig verktøy.

bor du i nærheten av meg kan du gjerne få noen guppyer av meg til å starte med, begynner å få en del

alle beste ønsker med en kjempeflott hobby
mvh rune
Kjøpte Fluval edge eg går eg og, kjøpte det til min kjære ho hadde så lyst på, men må si eg er veldig skuffa over kvaliteten på karet, er nesten redd for og ta i det vist eg sku klara og knekka noe.

Men eg ville ikkje hatt noe fisk oppi der gjør som mona o sier kjøp noen reker artige skapningar det.
Tilfeldig bekjentskap
© Ariel Bornstein
Reklame for plussmedlemskap