Hjelp til en ny type fisk i akvariet mitt

eg har en 110l med 4 voksne ancictrus, 4 små l333 og 5 små l270 og masse ancistrus yngel, eg satser mest på maller nå så de er hoved fiskene, men eg vil ha noe anert i der så lager litt liv, men spiser ikke malle yngel,
eg har lyst på amerikansk sommerfugl og nåle fisk, men eg vett ikke om eg orker å klekke artemia hver dag, hvor ofte trenger eg egentlig å klekke artemia til nålefiskene? håper noen kan komme med forslag til aen fisk eg kan ha der.
NÅ er det en gang sånn at maller forurenser en hel del, siden de skiter så mye. Dette gjør at man må ta hensyn til det når man bestemmer antall fisk i karet.
Etter min mening syns jeg antallet maller gjør at du egentlig har nok fisk i dette akvariet. Hva slags filtrering har du?

Hvis du absolutt vil ha noe i øvre vannlag, så sats på en liten stimfisk. For eksempel er jeg veldig glad i de nydelige ildtetraene mine Knall glødende oransje av farge, de syns på lang avstand selv om de er små.




[External Image]
Skal ikke driste meg til noen tips, men jeg kan dele litt erfaringer med nålefisken (Doryichthys martensii).

Fòr
Jeg klekker artemia 1-2 ganger i uken. I tillegg spiser de frossen cyklops. Det er mulig man kan droppe artemia, men det er tydelig at de liker levende fòr best.

Liv i tanken?
Hos meg holder de seg blant plantene, så det er nok ikke den beste fisken vil du ha noe som "lager liv".

Må nevne at dette er min favoritt fisk for tiden.
Syns du virkelig nålefisken passer i et såpass lite kar som 110 liter som trådstarter har, som i tillegg er ganske fullt av L-maller fra før? Jeg vet ikke mye om den, bare hva Lisbeth har samlet sammen av info her i denne tråden, men på meg virker det som om denne krever en del større kar enn 110 liter iallefall.
mona o
Syns du virkelig nålefisken passer i et såpass lite kar som 110 liter som trådstarter har, som i tillegg er ganske fullt av L-maller fra før? Jeg vet ikke mye om den, bare hva Lisbeth har s[URLBLOCK1], men på meg virker det som om denne krever en del større kar enn 110 liter iallefall.


denne danske nettsiden sies minste karstrørrelse å være 60 liter.

Den største ulempen jeg ser da med fisken er at en hele tiden må ha levendefor av et eller annet slag å fôre med. Da er det ikke så lett å reise på ferie og be naboen mate fisken - for eksempel.

Jeg fant også denne tyske siden om fisken. Kanskje noen med mer tysk språkvett enn undertegnede kan påta seg å oversette og putte inn i basen her? Her står det forresten 100 liter som minste akvariestørrelse for fisken.
Har ikke funnet annen info angående min. liter enn det som er linket til i tråden her.

En ting er sikkert det må være mye planter.

Prøv [URL=http://translate.google.com/?hl=en&tab=wT#]google translate[/URL] på den tyske siden.
Automatisk oversetting kan være morsomt, men henger ikke alltid på greip.

"Et annet stort problem er kosten av nålene. De bare tar levendefôr, men ikke alle. Det må være små nok til at dyrene kan få det gjennom sine utvidet munnen og må også gå til adressen selv som hopper rundt byttet stasjonen. "

LOL

Jeg tror ikke dette går gjennom nål(efisk)øyet for fiskebasen... Her behøves Deutsche Sprachexpert, bitte schön aber sofort.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap