Lys til 120l

hei jeg skal kjøpe et 120L men jeg lurer på om det lyset som følger med er strekt nok, hva vil dere anbefale for et 120l akvarium
Før man kan svare på det må du fortelle litt hva du har tenkt med akvariet ditt? Blir det et selskapskar med nesten bare fisk, og noen få planter her og der, eller skal du ha et high-tech planteakvarium?

Alden Irslinger
Før man kan svare på det må du fortelle litt hva du har tenkt med akvariet ditt? Blir det et selskapskar med nesten bare fisk, og noen få planter her og der, eller skal du ha et high-tech planteakvarium?


vel, jeg tenkte på et akvarium med en god del planter som fisken kunne svømme rundt i tenkte å kansje ha mest planter i bakgrunnen slik at Kardianl tetraene som jeg har tenkt å ha får litt svømme space. men vil gjerne at plantene får flott farger, mener dette gir et bedre helhets intrykk av akvariet
Jeg var ikke fornøyd med lysrørene som fulgte med til mitt Juwel Lido, hvis det er det akvariet du fortsatt skal ha. Men man må ofte teste litt forskjellige lysrør før man finner noe man er fornøyd med, som gir riktig lys til plantene og som ser greit ut. Og med to lysrør kan man jo kombinere en del, f.eks. et lysrør med god fargegjengivelse foran for syns skyld, og et lysrør bak for plantene.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap