Overfylt? eller plass til flere?

Har et 115 liters akvarium, og i det går:

-3 voksne black molly + små (ca 3 mnd gamle)
-7 platy
-9 diamant tetra
-1 garra flavatra
-2 otto

Høres det for mye ut? Eller kan jeg ha flere? Jeg er litt usikker på det der med hvor mane fisker som er "Passe"...

Har veldig lyst på et par ciklider...går disse greit sammen med de andre fiskene jeg har? Noen som kan anbefale en fin ciklide som jeg kan ha i karet mitt? (gjerne fargerik)

Dette høres nå greit ut, men har du hurtigstrømmende vann og O2 tilsetning for garraen? Står "Lever i hurtigstrømmende vann, og krever store mengder O2 for å leve." på fiskeprofilen dens.
5 små mollyer...skulle det stå
Mufcy
Dette høres nå greit ut, men har du hurtigstrømmende vann og O2 tilsetning for garraen? Står "Lever i hurtigstrømmende vann, og krever store mengder O2 for å leve." på fiskeprofilen dens.


Det visste jeg ikke....men jeg har luftpumpe......har eheim utvendig filter beregnet for 200l.. Tror du dette er greit nok? Eller bør jeg ha noe mer som lager strømmende vann?

Det er jeg ikke sikker på, men hvis du skal ha sterk strøm i karet, så må jo du sjekke om ALLE fiskene dine trives i det, og ikke bare den ene
Anbefaler deg og lese litt mere om garra'en du har i karret, den burde helst være i grupper på 4-10 individer. Og dersom du utvider med noen eksemplarer til av denne arten, vil jeg si at du har nok i karret ditt. Men dette kommer jo også ann på hva filteret ditt takler da. og hvor mange gode gjemmesteder du har o.l.
Hadde to garraer....men den ene hoppet ut av akvariet om natten og døde....:o

Er i utgangspunktet ikke så interessert i å øke garrabestanden.. ble "anbefalt " den på butikken som algespiser, men syns ikke de gjør jobben sin godt nok.

Mener å huske å ha lest en plass at tetra ikke er så glad i for mye vannstrømninger, så her kræsjer det jo egentlig litt...

Jeg ville heller ha brukt ancistrus enn garra som algespiser, men det er bare min mening
Inaktiv bruker
Ottoer er også flinke algespisere. Hva med å selge garraen og heller øke stimen med ottoer?
Mariia
Ottoer er også flinke algespisere. Hva med å selge garraen og heller øke stimen med ottoer? :)


Hmmm det var i grunnen ikke så dumt. Men hvordan selge en enslig garra?
Kunne gitt den vekk også for den saks skyld.. ser bare ikke for meg at noen skulle komme og hente en enkel fisk liksom...
Inaktiv bruker
Sett inn en annonse her på akvaforum. Hvis du ikke får solgt/gitt den bort der, kan du jo alltids høre med din lokale dyrebutikk om de er villig til å ta den inn.
Tilfeldig bekjentskap
© Trond Gimre
Reklame for plussmedlemskap