Hvit-rosa posthornsnegle-baby?

Fikk tidligere denne uken to små hvit-rosa posthornsnegler på ca 1cm i diameter som tusler rundt i et mini-akvarium sammen med to blå tigerreker. I hele går så jeg at de ellers aktive sneglene satt sammen nede i en liten mosegrop, nærmest oppå hverandre, og det gjorde de også idag før jeg dro på jobb. Når jeg kom hjem trodde jeg den ene hadde sår i skallet, det så ut som en liten kvise, men til min forskrekkelse rørte "kvisen" såvidt på seg.

Har sneglene fått en liten baby? Og er det i såfall trygt å ha de to voksne sammen med babyen? Hvilke andre forhåndsregler bør jeg ta for at sneglene skal ha det best mulig (da disse er mine første reker).
Hei!

Har samme snegler selv.
Disse legger egg, som ser ut som en gelé-klump med hvite egg inni, de tar ca 8-14 dager for å klekkes.
Ettersom jeg forstår så har du ikke hatt de så lenge, så de har ikke hatt tid til å legge egg enda.
Men kanskje er det en liten én som har fulgt med på lasset da du fikk dem el noe? De ser ut som en mini-mini-mini-kopi av de voksne.
Ja, nei dette er merkelig.. Begge sneglene har dessuten som sagt holdt seg nede i en grop av mose, kan det hende at de oppbevarer sneglebabyen der..? Eller tar de noen foreldrerolle i det hele tatt etter eggene er klekt?
Har forresten ikke sett noe mere til den lille, den sitter ikke på skallet til noen av de andre lengre iallefall..
Snegler klekkes/fødes fullt utviklede og i stand til å ta vare på seg selv, så foreldrene har ingen rolle i babyens liv.

Den kan fores med det samme som de voksne, og trenger egentlig ikke noe spesielt stell.

Er ikke så godt kjent med akkurat den arten selv, men noen arter er levendefødere og dermed kan de dukke opp babyer ganske kort tid etter at du putter snegler i karet.
Takker for svar fra begge

Har nå observert eggklaser rundt omkring på glasset, og sneglene sitter stadig vekk oppå hverandre.. Har enda ikke sett mere til den lille babyen, men om jeg ikke ser igjen den kommer det tydeligvis mange andre..
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap