110l skisse! noen meninger.

du kan farge plantene grønne? Ellers er det en fin tegning
Ikke ha linjalrett bunn, prøv å ha litt kupert og variert bunn som blir høyere opp mot bakglasset. Dette skaper mer dybdefølelse.
Vet du hva slags planter du vil ha, eller er det bare sånn ca. du har tegnet?

Det var en fin tegning det, Philip. Hvis du lager en tegning til, sett ovenfra, blir det lettere å se for seg hvordan akvariet blir i 3D.

Tror du, som Alden sier, trenger å jobbe med hele rommet. Med det mener jeg både i høyden og dybden.

Det er bra at du har tegnet inn det tekniske utstyret, og tenker plassering av planter i forhold til det. Det fineste er jo om man ikke ser utstyret i det hele tatt.

Vet ikke om du har tenkt å ha en rot der? Tror det ville gjort seg !
enig med alden penest med litt ujevn bunn ellers veldig fint
Ok.
ja... det var ingen dårlig ide det med sanda. det er faktisk en rot der... det er den som ligger forran planta i mitten!

tenkte oxo og male akvariumet svart bak. vil dette gi ENDA MER dybde.

jeg vet vilken planter jeg skal ha:
stricta
bacopa
hornblad
og kansje vasspest.

fisker jeg skal ha:
3gullfisker
2ancicstus sp.
6 ørekyte
1 europeisk ferskvanskreps. (selvfanget)

jeg har nå 14l sand som er vasket og klar.. vil dette holde.?
Philip Lauritzen
fisker jeg skal ha: 3gullfisker 1 europeisk ferskvanskreps. (selvfanget:-))


3 gullfisker i en 110L?????

kreps er ikke lovlig i norge!!!
Joda.
vet ikke om du kan lese, men jeg skal oxo ha 6 ørekyter... kan sikkert fixe noen flere gullfisker også.

faktisk så er europeisk ferskvanskreps den eneste lovelige og holde i akvarium.
det er helt rett der er lov og ha den bare se her http://akvaforum.no/dyr.cfm?id=1185
Blir ikke 110Liter' din litt lite for en kreps?

"For at krepsen skal ha ett noenlunde godt liv i akvariet, trenger den stor plass, og mange gjemmesteder." (fra beskrivelsen av krepse-arten)

Er ganske godt kjent med krepse/hummer-artene etter dykking (i saltvann, vel og merke), og for det første virker det unaturlig å kreps i akvariet, men som du sa, har du helt rett til det. Og for det andre skal den ikke ha steinbunn(?), samt en del huler(?), aka gjemmesteder?

Hvis du kjenner til trikset for at fiskere skal få hummer?
- de bruker et tau, med en hammer festet i enden. Så slipper de hammeren ned, og kjenner med tauet om de treffer steinbunn. Er det ikke steinbunn, plasserer de ikke teina der, men går videre.

Så kanskje svaret mitt, på spørsmålet ditt er; Flere gjemmesteder, , steinbunn(?), huler (og i bestefall, større akvarium).

Henrik
Tilfeldig bekjentskap
© Yu-Chia Chang
Reklame for plussmedlemskap