"oppgradering" av akvarium...

Jeg lurer på hvor mange liter jeg kan "oppgradere" akvariet mitt til. Hva anbefales det å "oppgradere" til når jeg har et 64 liters mallekar?? Har noen forskjellige L-maller som L-206 og L-107 og L-001. Også har jeg en To Farget Banjomalle og to Praktbotiaer og en Indisk Kloreke.
Mener du å kjøpe et større kar? Det finnes ikke begrensninger på hvor stort kar man kan ha, hvis gulvet og kontoen tåler det :o)
En grei tommelfinger regel er vel å kjøpe akvarium til de fiske du har eller kjøpe fisker etter hvor stort akvarium du har.

Her kan du jo bare lese litt på fiskebasen om de fiskene du har, der er det anbefalte størrelser på akvarier og da har du en god veileder til størrelse til ditt nye akvarium. Husk også at de fleste akvarier har en lei tendens til å "krympe" under bruk..
Krympe? Hva mener du med det??
Med krympe tenker sikkert Nils på at det fort føles for lite.. starta selv med 150L for 8 år siden, og det krympa fort sånn sett for 540 L i hus til påske ;P

Hvis du tenker å kjøpe større akvarium, ville jeg gått for så stort som du har plass til, eler som pengeboka tåler.
Har plass til et svært akvarium, men er ikke sikker på om gulvet tåler det... Det er tregulv... Og i tredje etasje... :S
Linka
Med krympe tenker sikkert Nils på at det fort føles for lite.. starta selv med 150L for 8 år siden, og det krympa fort sånn sett :) for 540 L i hus til påske ;P Hvis du tenker å kjøpe større akvarium, ville jeg gått for så stort som du har plass til, eler som pengeboka tåler.

Jeg har hatt et 540 stående siden oktober....det er blitt kjempelite....krympet til om lag 300 liter eller så...
såpass. da begrenser det seg jo litt.. Surt å plutselig ha akvariet en etasje under opprinnelig plass. :S

Julnil: regner med at mitt krymper etterhvert også.. kjedelig å da ha fått en grense på 600 tillatte liter vann i huset. :S
Tilfeldig bekjentskap
© ida camilla
Reklame for plussmedlemskap