Algesoiser sammen med kampfisk

Hvilken type algespiser egner seg best sammen med kampfisk??
jeg har veldig lyst på albino maller men er ikke sikker på om de vil overleve sammen med kampfisk.
Min erfaring er at kampfisken ikke vil merke seg spesielt med mallene du har i karet, Kampfisken Lasse har gått både med gibbicep, ancistus og albino ancistrus, uten at det så ut som om han brydde seg større.
Linn Mari Alsos
Hvilken type algespiser egner seg best sammen med kampfisk?? jeg har veldig lyst på albino maller men er ikke sikker på om de vil overleve sammen med kampfisk.

jeg har selv erfaring med at kapfisk går fint sammen med Otto'er men jeg tror ikke kampfisken går agresivt ut på noen som helst algespiser. de har jo heller ingen store flotte finner, som kampfisken blir sjalu på
Linn Mari Alsos
Hvilken type algespiser egner seg best sammen med kampfisk?? jeg har veldig lyst på albino maller men er ikke sikker på om de vil overleve sammen med kampfisk.

Det kommer ikke bare an på kampfisken, men også på hvilke forhold du kan tilby algespiserne. Hvor stort kar går kampfisken din i? Otocinclus bør ikke gå alene, men være minst 4 stykker for å trives. Minste anbefalte karstørrelse for den vanligste ottoen er derfor 60 liter.

For ancistrus er minste anbefalte karstørrelse 50 liter. Dersom du har kampfisken i mindre kar enn det, bør du etter mitt skjønn la den gå alene - både for dens og andre fisks skyld.
Tilfeldig bekjentskap
© Linda Widente
Reklame for plussmedlemskap