Planlegging

Har så smått begynt og planlegge dammen min men jeg tror jeg har et lite problem, underlaget er berg og etter det jeg forstår lønner det seg ikke og mure opp på berg? er det bedre at jeg kjøper et støpt kar og heller bygger opp rundt dette? har sett litt på slike "ferdig" dammer, men det er jo en fryktelig pris på de. Skal ha ett bekkefall ned til dammen også. vil gjerne ha litt tips og gjerne erfaringer ved dette
Hei:)
jeg brukte selv "mur" på fjell, det gikk fint helt til det begynte å lekke her og der, men etter en runde til med muring gikk dette helt fint.
men dette året skal jeg bygge en dam over bakke nivå ca 50cm, det tror jeg vil ta seg fint ut der jeg bor. da trengs det ikke en "fiks-ferdig-dam" da kan man legge opp noen murblokker i en firkant å legge duk i mellom muren og lecaen. dette kreves jo litt arbeid, men leca kan man få billi og duk kan man få billig. legger ved et bilde over hvordan jeg skal lage til min dam til sommeren, men dette er noget forenklet
Det er masnge måter å løse dette på, du kan legge en folie inni det du lager, eller mure opp alt slikt du vil ha det, og påføre epoxy eller polyester og glassfiber. Å få kun en mur tett er ofte svært vanskelig i vårt klima. Frost lager problemer for slikt.
Tilfeldig bekjentskap
© OME
Reklame for plussmedlemskap