Vannkrisen i bergen

Jeg bor i det omr i Bergen som nå får vann i fra Storavatnet og må koke vannet. De sier at vannet som nå kommer ut av springen er tilsatt klor. Er dette noe å tenke på ved vannskifte?
Har et 720l med Malawi..

BigBore
Det er i slike perioder at aquasafe og liknende vannforbedringsmidler har sin misjon
godt at jeg ikke bor i bergen ja men aquasafe kan nok være greit no ja.
saffen
godt at jeg ikke bor i bergen ja :)

Det er i sånne tider det er greit å bo her ute på landet
Klorgass kan jo lett luftes ut ved å la vannet stå over natten med brusestein nedi før du har det oppi akvariet. Om bakteriene i vannet er et problem for akvariet kan jeg ikke svare på, men jeg vil tro det går greit.
Er i samme sitasjon selv her ute i Bergen Vest.
Som sagt før i tråden. Det er vel nå Aquasafe kommer inn i bildet. Vi i Norge er vel generelt bortskjemt med reint vann i springen.
Mye klor og bakterier i springvannet er jo hverdagen i mange land.
Mufcy
[QUOTE=saffen]godt at jeg ikke bor i bergen ja :)

Det er i sånne tider det er greit å bo her ute på landet

hehe ja ekke tull engang det nei hehe vaske bilen kan vi og ja...
Dersom det er bekreftet fra vannverkets side at de tilsetter klor nå, og at de likevel anbefaler koking, så ville jeg iallefall brukt vannforbedringsmiddel mot klortilsetningene.

De skadelige microorganismene som er grunnen til at vannverket klorer nå, er det dessverre ingen Aquasafe for. Spørsmålet er jo da om fiskene kan angripes.
Det å lufte eller koke 2-300 liter vann er ikke aktuelt... Jeg bytter litt mindre og slenger oppi litt Aquasafe og håper på det beste...
Her er et bilde av karret..

Tilfeldig bekjentskap
© LOFFA 2012
Reklame for plussmedlemskap