Bråk fra armaturet

Hei!
Har et eldre armatur fra akvastabil hvor det kommer durelyder fra. Det er egentlig litt skjemmende. Noen som vet hva jeg kan gjøre. Evt. hva jeg kan sjekke.

Trenger dere mer info, si til meg hva dere vil vite.
Er det noen gang byttet tenner (elektronisk starter) på det? Kan hende den er gåen og trenger og byttes?

Skal være ærlig og si jeg ikke aner hvor tennerne sitter på Akvastabil armaturene. Jeg har to nyere modeller, men har aldri byttet tenner på dem :p
ok, det koster jo ikk all verden så er jo verdt å prøve.
ser det er ikke noe problem å bytte tennerne. tar de med på clas ohlson imorra så ser vi om det hjelper!
har byttet tennere, men kommer forsatt same during.... kan det være transformatoren eller hva det heter?
Ja, hvis det durer er det nok trafoen (transformatoren). Alle trafoer skaper vibrasjoner pga. kreftene magnetfeltene fra vekselstrømmen øver på viklingene, så det gjelder vanligvis bare å få dempet det som "skrangler".

Strategisk plasserte klatter av akvariesilikon eller lim fra en limpistol (pass på at limet tåler varmen fra elektronikken/rørene) eller vinduspakningslist gjør nok jobben, hvis du bare finner ut hvor duringen sitter.
takk for svar. tror du det vil fungere med vanlig akvarie silikon? skal prøve i morgen å si i fra om det fungerer!
Akvariesilikon er elektrisk isolerende og tåler varme godt, så det kan gå bra.

Men nå kom jeg på at duringen antakelig kommer fra selve kjernen i trafoen som trolig er laminert, og da er det kanskje ikke fullt så mye du kan gjøre. Hvis du først finner transformatoren fram, kan det hende at det letteste er å rett og slett bytte den ut.
Tilfeldig bekjentskap
© Mona O
Reklame for plussmedlemskap