Seilfinnemolly syk?

Hei.

har hatt 2stk seilfinnemolly type sølv i mitt akvarium i minst en måned.
alle vannverdier er ok.
Idag begynte seilfinnemolly hannen og "svømme opp ned osv" dvs han klarer ikke holde balanse.

Han har og kanskje litt brunfarge på ryggfinnen.

Dette er et forholdsvis nyoppstartet akvarium.

eneste andre fisken som er syk er 1 av mine fire praktbotia, som bare ligger å gjemmer seg og nekter å spise og puster veldig fort, men tror ikke det har noen sammenheng med seilfinnemollyen selv.

kanskje jeg kan få lagt til et bilde eller to senere idag.


så forresten at jeg har postet tråden i feil forum. flott om en mod gadd å flytte den for meg til riktig sted! :P
Hvor lenge har akvariet vært i drift? Når byttet du vann sist?

Det hjelper lite at du bare sier "alle vannverdier er ok". Det sier oss ingenting.
Vi trenger å vite hvordan du målte dette, nøyaktige hvilke vannverdier du har målt (list dem opp) og så må vi få vite hva resultatene på prøvene var i nøyaktige tall.
Fortell også hvilken metode du brukte for å måle (dråpetester eller strips).

Utrolig mange av de som skriver lignende innlegg her inne, skriver "alle verdier ok", eller "fine", eller "der de skal være". Skal man få best mulig hjelp, må man være langt mer konkret og presis enn som så

akvariumet har vel vært oppe i en 2 månder nå.
ventet en måned før innkjøp av fisk.
bytter vann 1 gang i uken nå.

Nitrat ligger vel på ca 25 mg/l
Nitrit er 0 mg/l
GH ligger på 7
DKH er 0
PH er ca 6,8 - 6,9
Cl2 er 0 mg/l

er mål med test strips, vet at dette ikke gir en helt nøyaktig måling, men burde gi en ganske bra pekepinn?

Har hatt nitrit topp for en 2-3 uker siden hvor jeg da byttet 30% av vannet hver dag til det var vekke.

butikken hvor seilfinnene og botiaene ble kjøpt maste de om salt i vannet til seilfinnemollyene, noe jeg er veldig skeptisk til etter å ha lest diverse på nettet anngående salt+botiaer osv.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap