Romedal's fisken

Fant ut at det var på tide å lage meg en liten akvarie dagbok.
I dag dro den store stolte scalara mi (Slemme-Tor) til fiskehimmelen. Han var nok en gammel mann. Fruen hans ser ut til å takle sorgen rimelig bra. Hun har forøvrig nå selskap av fem små scalarer. Kanskje hun finner seg en ny partner i en av dem når de vokser opp.

Endelig har jeg blitt kvitt trådalgene jeg fikk i karet også. Men penselalgene klorer seg fast, selvom det har blitt betraktelig mye mindre av dem også


nå har gullfiskene flyttet så jeg kjøpte en venn til den store scalara som sto aleine i et kar (med en kampfisk og to pleco). De ser ut til å trives sammen, spennende å se om det kanskje er en hann og en hunn.
hi hi takk for det ja de er virkelig fine og pynter opp stua bra
to av de små scalarene i 240'n har forlatt denne verden. Den sterkestes rett er det noe som heter.

Penselager kan man plukke til man ser mannen med ljåen har jeg funnet ut.

Sebrafisken har fått seg ny hobby, jage sitrontetraer.
ja ja.. Da har jeg fått satt inn ny bakgrunn i 70 liter'n og byttet ut grusen med sand. Fått plantet noen planter og driver og koker ei rot. Kjøpte tre ancistrus som driver å sutter rundt. Får ommøblere litt etterhvert og finne ut åssen det skal bli. Kjøpte ei kokosnøtt også, så ancistrusene får seg en hule
Sånn ser det ut for øyeblikket.. er ikke helt sikker på om jeg vil ha det sånn..
Overnattingsbesøk
Noen palett ciklider som er på overnattingsbesøk Noen blir nok fastboende også...
Det blei to stk paletter igjen hos meg, et skikkelig kjærste par. De flyttet inn i hodeskallen permanent og der tilbringer de det meste av dagen. Har ikke sett at de har vært ute for å spise mer enn et par ganger. Eneste jeg ser de er ute av skallen er ¨når de jager ancistruser. Har tre stk sammen med dem og er litt usikker på hva annet jeg kan ha oppi (70 liter). De er jo tydelig ganske agressive. Og syns det kanskje blir litt vel lite liv oppi der når de gjemmer seg hele tiden.

I 240 literen har jeg plantet noen nye planter og byttet ut lys armaturet som var der. Plantene mine blei helt lyse (nesten hvite) og vokste veldig dårlig med det gamle armaturet og lysstoffrørene. Får håpe det blir bedre nå.

Småttiser i 70 karet gitt
Palettciklidene mine har fått seg kids gitt mange er dem og... Har ikke så mye å fore dem med,men de tok av malletablettene så jeg, så da blir det det de får til jeg får skaffet noe annet...
Tilfeldig bekjentskap
© Bettina
Reklame for plussmedlemskap