Platy!

Jeg har et par Platy wag tail som går i et 20 L som jeg snart skjønner at må være for lite for dem...har hatt dem en stund i det og ingenting skjer...plante er det der og men ingenting skjer...hva er galt????? Hjelp meg :o)
Hvis du har planer om å skaffe deg et større kar så hadde det vært det beste. Mollyer er veldig flinke til å yngle. Det er den erfaringa jeg har. Fiskene venter alltid med å yngle til dem har plass å boltre seg på. Men det er det jeg tror. Håper at du kunne bruke noe av det jeg skrev her.
CatClaw
Jeg har et par Platy wag tail som går i et 20 L som jeg snart skjønner at må være for lite for dem...har hatt dem en stund i det og ingenting skjer...plante er det der og men ingenting skjer...hva er galt????? Hjelp meg :o)

Når du sier at "ingenting skjer", går jeg ut fra du etterlyser noen yngel. Er du sikker på at det er en han og en hun du har? 20 liter er nok i minste laget for platy - og nesten all annen fisk.

Fisken skal helst ha gode leveforhold før du bør tenke på familieforøkelse uansett. Kjøper du en 80-liter, kan du etter at karet er innkjørt putte inn ti-femten platy, og så tenker jeg det blir "Gøy på landet".
TrudeHell
[I][QUOTE=CatClaw]Jeg har et par Platy wag tail som går i et 20 L som jeg snart skjønner at må være for lite for dem...har hatt dem en stund i det og ingenting skjer...plante er det der og men ingenting skjer...hva er galt????? Hjelp meg :o)

Når du sier at "ingenting skjer", går jeg ut fra du etterlyser noen yngel. Er du sikker på at det er en han og en hun du har? 20 liter er nok i minste laget for platy - og nesten all annen fisk.

Fisken skal helst ha gode leveforhold før du bør tenke på familieforøkelse uansett. Kjøper du en 80-liter, kan du etter at karet er innkjørt putte inn ti-femten platy, og så tenker jeg det blir "Gøy på landet".

Åjada jeg er ganske så sikker på at det er en hann og en hunn jeg har der..han har utstyret i orden hehehe han går å passer på henne og lar henne svømme dit hun vil,men "ingenting" skjer..hvis det er som dere sier at jeg bør få et større kar f.eks 80L så må jeg vente litt...hakke råd akkurat nå da..

Men tusen takk for hjelpen uansett..
Platy dilemma
Skaff deg minimum 43 ltr, og et stk varianter av Platy ekstra. evt. et par Gyppy - de funker sammen og påvirker hverandre mt til å yngle ser det ut til. Favoritt fødested i mitt kar meg er oppe på luftpumpa

J
Kar finner du billig på finn.no - bytt med ditt eget
CatClaw
[QUOTE=TrudeHell][I][QUOTE=CatClaw]Jeg har et par Platy wag tail som går i et 20 L som jeg snart skjønner at må være for lite for dem...har hatt dem en stund i det og ingenting skjer...plante er det der og men ingenting skjer...hva er galt????? Hjelp meg :o)

Åjada jeg er ganske så sikker på at det er en hann og en hunn jeg har der..han har utstyret i orden hehehe han går å passer på henne og lar henne svømme dit hun vil,men "ingenting" skjer..hvis det er som dere sier at jeg bør få et større kar f.eks 80L så må jeg vente litt...hakke råd akkurat nå da..

Men tusen takk for hjelpen uansett..
Jeg har mine platy i lag med guppy, platy er veldig glad i å være flere, så hvis du skaffer deg 4 til så blir det mer konkurranse og da blir det fart i sakene. Hvis du har råd seinere til å skaffe deg et større kar så er det å anbefale. Lykke til.
Tilfeldig bekjentskap
© Hanne Utne
Reklame for plussmedlemskap