Starte på nytt.....

har tenkt å starte mitt 200l akvarium på nytt og da lurer jeg på hvor lenge kan fisken greie seg oppi en balje ?

har hørt at man ikke skal putte fisken oppi før det har gått en uke er det sandt ?

blir glad vist noen svarer

Plussmedlem
Hva mener du med "på nytt"?
Skal du stoppe filteret og rense det totalt?
Skal du bruke lang tid på å ommøblere akvariet?
Hva slags fisk? Hvor mange?

En balje kan være så mangt... Er den stor nok så kan fisken være der noen dager. (Regner med at du sørger for å ha en sirkulasjonspumpe i balja.)
tenkte å skifte bund fra grus til sand
17 fisker. 2 praktbotia 7 fisker som ikke har noe norsk namn som kan minne om juvel chiklide . 5 antisitrus 3 siamesikse alge etere .

og ja jeg skal la pumpa vere med i baljen xD
Plussmedlem
Dette tar jo ikke så veldig mange timer.
Fisken klarer seg i en balje denne tiden. Hvis balja er liten så kan du sikkert sette noen av fiskene i en bøtte også (som blir brukt til "akvariebruk").
tenkte å vente til den varme delen av våren
Sv:
Legger du litt av den gamle sanden i bunnen av balja, og dekorerer med de gamle plantene, kan nok fiskene overleve en stud hvis du passer på å holde temperaturen og gjennomstrømningen ved like
flytt fiskene i en balje og pumpa i ei bøtte, så er det strengt tatt bare å sette fisk inn så snart temp og vannverdier er som de skal
Sv:
Glemte å skrive over her i tråden at dette er hvis fiskene skal være relativt lenge i balja da. men det skjønte du sikkert
Hvorfor "relativt lenge"? Å bytte fra grus til sand tar da ikke så lang tid.
Sv:
Relativt lenge vil jeg si er over 3 timer, med tanke på arter som kanskje ikke skal presses oppi hverandre
Hvis denne sanden tok utrooolig lang tid å dytte oppi...
Malle_freak2
tenkte å vente til den varme delen av våren


?

Hva skal vente til våren?
Bytting av bunnsubstratet?

Takk for alle svar jeg har fått dette var veldig nyttig for meg
Tilfeldig bekjentskap
© Trond Gimre
Reklame for plussmedlemskap