Flytte fra kar til kar.

Har to akvarier, det ene er der 5 guppy jenter i. der er det endel varmere enn det andre karet. og lurte på om jeg kunne kjøpe 4 hanner å ha i det karet som er litt kaldere, men så lurte jeg på om jeg skal få byttet guttene innimellom sånn at hver han får vært med hunnen innimellom, tenker på litt guppy unger osv. er dette greit om jeg legger de i pose osv? fordiom det er litt forskjell på tempen?

ingen som har meninger om dette? :P
jeg fyller vann i det lille karet fra det store når jeg skal flytte guppyer.. for da blir temp omtrent det samme
det spørs hvor kaldt vannet er ? , men er det fra 20 grader og oppover kan du bare aklimatisere dem på samme måte når du handler fisk i butikken.
Jeg bruker en 10 l bøtte og heller fiskene med vannet som dem har gått i og så tilsetter jeg ca. 2 dl vann fra det karet dem skal bo i hver halv time, sånn gjør jeg til bøtta er nesten full tar ca. 2-3 t så tar jeg en håv og fanger fiskene og putter dem i karet for jeg vil ikke ha andres vann i mine kar.

Hvis du skal blande huer og hanner tar jeg 3 huer pr. hanne
ok, takker

jeg har 4 guppy jenter i det minste karet og 1 gutt, og 4 gutter kjøpte jeg i dag å skal ha i det største, men vil gjerne buytte guttene innimellom, sånn at ynglene får forskjellig far :P hehe
Tilfeldig bekjentskap
© Mona O
Reklame for plussmedlemskap