Er denne guppyen gravid eller bare feit?

Har denne guppyen hunnen som jeg har hatt i en 14 dager tid. Den er mye feitere enn venninen så jeg lyrer på om den er gravid eller bare feit.

Noen som kan gi meg et svar og hva bør jeg eventuelt gjøre hvis hun e på kjukken? har en yngel boks jeg kan sette i i karet hun er i eller er det helt på tryne?

hei!

jeg er ganske ny på alt med akvarie, men den syntes jeg ser gravid ut, noen sier at fisken kan dø om den står i ett kar, får den kan bli så stresset, og noen sier det bare er tull, så jeg vet ikke :P

jeg har ikke hatt noen i kar enda, men 2 guppyer fødte i natt, å de er borte enten spist eller så har de gått i pumpen å det siden jeg har mye strøm i akvariumet...
hei

Det er ikke så lett og se enda om den er gravid.
Om den blir enda større innen en uke så har du svaret. jeg bruker og lyse på den for og se om jeg kan se noe tegn til øyne i buken på jenta.

Dette med fødeboks er helt rett. fisken kan og blir som regel så stressen at den død. derfor burde den bare brukes dersom du skal ta vare på yngelene.

PS! du må ikke sette henne oppi før det er rett før fødselen.

Jeg har vært borti begge deler med uflaks ved bruk av fødeboks.
Derfor jeg har gått til innkjøp av et eget fødekarr på 20l. dette for at hunnen ikke skal dø for meg.

Takker for svar.. Får sjekke med lommelykten i morgen. får gå til innkjøp av et 20 liters kar jeg eventuelt kan sette henne i bør jeg ha varmekolbe i et 20 liters kar eller fins det ikke så små kolber?
Hei :-)
Den ser gravid ut. Hvis den er rund forfra også og mørk rundt gattåpningen er d tegn på at den skal ha småttisser. Je fikk flere kull på mine, men bare ca 3-5 i hvert kull levde opp. Noen mener d er viktig med mye vegetasjon. Jeg hadde et par plastplanter som jeg la oppi når jeg så at ungene begynte å melde seg. De spiser ungene sine, men jeg opplevde at d var andre hunner som var mest grisk når d gjalt d. Prøvde en gang med fødebur,men d stresset henne bare! Dette er min erfaring men d er forskjellig hva folk erfarer. Lykke til
...forresten så fiska jeg 5 av ynglen oppi babyburet ,og fora dem opp der til de var store nok til ikke å bli spist .
ja, den der er gravid. har en 60 liter med guppyer som føder i hytt og pine, men "ingen" av de blir spist opp. For det er mange knøtte knøtte små der. (kanskje fordi jeg har mye planter i karet?) hihi. lykke til!
Jeg flyttet de 3 guppyene over e 60 literen i dag så får jeg se hva som skjer der.. er bare noen maller der så de får litt mer fred der tror jeg
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap