L 144 egg som blir gjennomsiktige

Hei, oppdaget eggene for 2 dager siden, da var alle gule, men nå er vell 75% blitt gjennomsiktige.. er eggende døde eller har de klekket? jeg ser ingen fisk -.-
Eggene blir omtrent gjennomsiktige før de klekker. De går fra knall orange til gjennomsiktige, blir de hvite så er de ikke befruktet.
Hannen passer på eggene og etter de er klekket så tar det opptil 14 dager før han slipper ynglene ut av hulen.
Ynglene lever på en medfødt nistepakke av en plommesekk de første 2-4 dagene.
Hannen har forlatt hulen. og jeg ser bare 2 gjennomsiktige egg nå..
Oki.
Noen ganger så forlater hannen eggene, da er det ofte egg som ikke er befruktet av en eller annen grunn, eller at det er for få egg.
Har selv opplevd det for noen år siden.

Men har de først begynt og leke og legge egg så kommer det garantert nye egg.
Leksparret mitt legger egg ca. hver 4-6 uke.

Lykke til vidre med den fineste ancistrusen som er og få tak i, digger de vakre L144ene jeg.
okei
får håpe det ikke blir lenge til neste lek da
btw. jeg har ancitrus med røde øyne? jeg kjøpe mine hos en privat.
er røde øyne mindre " verdt" en de andre? eller er det omvendt?
Silentwater
okei :) får håpe det ikke blir lenge til neste lek da:) btw. jeg har ancitrus med røde øyne? jeg kjøpe mine hos en privat. er røde øyne mindre " verdt" en de andre? eller er det omvendt?

Beklager og si dette, men har de røde øyne så er du "lurt", det er da "vanlige" oppdrettsvarianten og er ikke verdt mye.
De går for den samme prisen som normal fargede ancistruser.

L144 skal ha mørke øyne som går i svart/blått, og disse er ofte ikke så gule som ancistrus sp. albino oppdrettsvarianten.
Ken Myrseth
[QUOTE=Silentwater]okei :) får håpe det ikke blir lenge til neste lek da:) btw. jeg har ancitrus med røde øyne? jeg kjøpe mine hos en privat. er røde øyne mindre " verdt" en de andre? eller er det omvendt?

Beklager og si dette, men har de røde øyne så er du "lurt", det er da "vanlige" oppdrettsvarianten og er ikke verdt mye.

L144 skal ha mørke øyne som går i svart/blått, og disse er ofte ikke så gule som ancistrus sp. albino oppdrettsvarianten.

jeg føler meg egentlig ikke "lurt" ettersom jeg fikk dem for 50kr stk
Isje?
me ga det for et leksepar xD

å 15-25 kr stk
Silentwater
[QUOTE=Ken Myrseth][QUOTE=Silentwater]okei :) får håpe det ikke blir lenge til neste lek da:) btw. jeg har ancitrus med røde øyne? jeg kjøpe mine hos en privat. er røde øyne mindre " verdt" en de andre? eller er det omvendt?

jeg føler meg egentlig ikke "lurt" ettersom jeg fikk dem for 50kr stk

Det er bra, men du kan ikke kalle de L144, det er oppdrettsvarianten.
Tilfeldig bekjentskap
© OME
Reklame for plussmedlemskap