720l malle kar, hvilken andre fisker?

Hei

Har tenkt å gjøre om min 720 liter til en mallekar.

Foreløpig har jeg disse mallene
Vanlig ansistrus
l144
l134
l200
l081
l018
Gibbiceps

Jeg tenker å ha i fint rådasand, med en del planter, røtter og steiner
temperaturen skal stilles inn på 28 grader.
Ph'en vil være vanlig springvann med ca 7ph.

Hvilken fisker kan jeg ha i et slik akvarium.
Diskus må jeg droppe for det blir for mye arbeid med dem.

Så hadde vært fint med tips med noen vakre fisker jeg kan ha i et slikt kar.

720l brukes for tiden som et Malawi kar, men malawiene skal bort...
Hvor mye rådasand trenger jeg?
Hei
målene på akvariumet er 200*60*60

er denne sanden bra? http://www.aquamanias.no/productdetails.php?product=853

Og eventuelt, hvor mange slike pakker trenger jeg å kjøpe for å få nok sand?
Moro med 720 l malle karr, har selv en 660 l som er et L malle karr her.

Men dropp vanlig ancistrus sp. oppdrettsvarianten viss du også skal ha L144, de vil nesten garantert blande seg, og det er ikke særlig populært-men du velger jo selv da.

I 660 l min så lever det L66, L102, L134 og en meget stor gibbiceps"40cm" + en stim corydoras, svart neontetra, Altum, 1 VF blå diskus(skal flyttes), kloreker og noen vakre guramier.

Hva ditt skal inneholde kommer jo ann på smaken din, leter selv etter en hoved fisk i karret mitt, men er selv også usikker på hva jeg skal velge, hadde diskuser der inntil nylig, men ble for mye jobb etter jeg kjøpte en dyrebutikk så derfor kuttet jeg ut de.
Scalarer er jo et pent syn når de blir store.
Tror jeg kommer til og sette inn et parr små arrowanaer og ta ut en av de når de har blitt større.
Tenker også litt på et parr med oscarer, men er redd de skal spise opp mine L maller så tror jeg dropper det.

Hold denne tråden oppdatert på hvilken fisk/er du velger, så kan jeg kanskje få noen tips selv.

Hvilken pumper bruker du i 720 l din?
Selv bruker jeg en Fx5, am -topp 3336 + en 600 L/T sirkulasjons pumpe og det fungerer bra.

Mange maller går det i karret?
I mitt er det 25 stk L maller delt på de artene jeg nevner litt lengre oppe i tråden, men kommer også til og sette inn en gjeng L144, men må først få fanget en ancistrus sp. oppdrettsvariant som går der nå, men det er ikke lett.

Har også et L malle karr på ca.150 L, der lever det 10 stk L144, 10 stk L134 og 4/5 stk L103 + neontetra og guppyer(kun røde guppyer).
+ en 20 L oppvekst karr, der bor det nå 12 stk L134, som snart blir sluppet opp i L malle karret på ca.150 l.

Lykke til vidre med L maller, dette er noen utrolig flotte fisker.
Hei Ken

Takk for innlegget ditt, det hjelper med litt inspirasjon.

For 720 literen bruker jeg 2 eheim 2075 pumper.

Jeg klarer ikke helt bestemme meg hva slags fisker jeg skal ha i midt og topp sjiktet. Faren min synes malawiene jeg skal selge er ganske fine, så jeg vil erstatte dem med andre fargerike fisker som trives i vanlig ph på ca 7 og 28 grader.

Hva er din erfaring med Arowana, er de vanskelig å holde?

jeg har ca 25 l144 og vanlig ansistrus
1 l081
1 l018
2 l200
3 l134
1 gibbiceps

Tenker å skaffe meg flere når 720 literen er klar til innflytning
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap